دو مقام آمریکایی: حمله روسیه به اوکراین شاید همین امروز رخ دهد

کدخبر: ۴۷۷۸۹۶
سخنگوی دولت انگلیس نیز پا را از این نیز فراتر گذاشته و اعلام کرد:‌ «به‌نحوی می‌توان گفت نقشه پوتین همین حالا در حال اجرا است».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دو مقام آمریکایی اعلام کردند حمله روسیه به اوکراین ممکن است همین امروز یا طی ساعات و روزهای آتی شروع شود.

دو مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه ادعا کردند، حمله روسیه به اوکراین ممکن است همین امروز آغاز شود.

در پی افزایش جوسازی‌ها پیرامون بحران اوکراین، «‌جان کربی» سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «مدت‌ها است که می‌گوییم حمله روسیه ممکن است هر موقع انجام شود برای مثال همین امروز».

این مقام نظامی آمریکا گفت: «امیدواریم این اتفاق رخ ندهد و به همین دلیل است در تلاش هستیم از تمام مجاری دیپلماتیک ممکن استفاده کنیم».

از سوی دیگر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت: «باور ما این است هرگونه عملیات نظامی روسیه با هر ابعاد، اندازه و گستره‌ای، بسیار خشونت‌بار خواهد بود».

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه این حمله ممکن است «طی ساعات یا روزهای آینده» شروع شود افزود: «این حمله می‌تواند به بهای جان اوکراینی‌ها و روس‌ها و نظامیان و غیرنظامیان تمام شود ولی ما همچنین اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد حتی ابعاد بزرگ‌تری از بی‌رحمی در راه است».

علاوه بر این سخنگوی دولت انگلیس نیز پا را از این نیز فراتر گذاشته و اعلام کرد:‌ «به‌نحوی می‌توان گفت نقشه پوتین همین حالا در حال اجرا است».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که تبادل آتش میان جمهوری‌های خودمختار روس‌زبان شرق اوکراین و نیروهای کی‌یف از روز پنجشنبه تشدید شده و طی روزهای گذشته روند انتقال زنان و کودکان و سالمندان جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک به منطقه روستوف آغاز شده است.

با این وجود، مقامات غربی علاوه بر چشم‌پوشی از موارد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای اوکراینی، این حملات را «عملیات فریب» روسیه برای توجیه حمله به اوکراین توصیف کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید