قالیباف: رییسی بیشترین حضور را در مجلس داشته‌ است

کدخبر: ۴۷۷۹۳۴
قالیباف گفت: رئیس جمهور بیشترین حضور را در مجلس داشتند و اعلام کردند هر موقع نیاز باشد، در مجلس حاضر خواهند شد واگر به این ضرورت برسیم حتما ایشان را دعوت خواهیم کرد.
قالیباف: رییسی بیشترین حضور را در مجلس داشته‌ است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که رییس جمهور بیشترین حضور را از زمان آغاز مسوولیت در مجلس داشته است، تصریح کرد: رییس جمهور در مواقع لزوم در مجلس حاضر شده و در حال حاضر هم اگر به این ضرورت برسیم وی را دعوت می‌کنیم.

«محمدجواد نیکبین» در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه( دوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری بر اساس ماده ۲۲ و بندهای ۱۱،  ۷ و ۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:  حفظ جایگاه و منزلت نمایندگان مجلس در اختیار هیات رییسه است. روزگاری در این مجلس وقتی درباره ارز ۴۲۰۰ بحث می‌شد، بیشتر نمایندگان با آن مخالف بودند و بنده هم بارها و بارها در نطق‌ها مخالفتم را با ارز ۴۲۰۰ اعلام کردم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این اعلام کرده بودم که ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی اینکه دزدها را رها کنیم و از قوه قضاییه بخواهیم نسبت به بازداشت دزدها اقدام کند. وقتی ارز فساد آور را مصوب می‌کنیم، کار قوه قضاییه و نهاد نظارتی را چند برابر می‌کنیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تاکید کرد: سال گذشته اکثر نمایندگان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق بودند. اما امروز که دولت در لایحه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید دارد، مخالفت می‌کنند.

قالیباف: رییس جمهور بیشترین حضور را در مجلس داشته‌ است

 

وی تاکید کرد: بهتر است آقای رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شده به مردم و مجلس اطمینان دهند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قرار نیست سفره مردم حذف شود یا قرار نیست کالاهای اساسی را مردم سخت تهیه کرده یا قیمت کالاها چندبرابر شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیاز به جراحی عظیم دارد، گفت: برخی از دوستان مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی، موافق تهیه اوراق هستند در حالی که وقتی اوراق را بیشتر کنیم، در حقیقت پایه پولی را افزایش داده و تورم در اقتصاد ناکارآمد افزایش خواهد یافت.

نیکبین ادامه داد: وظیفه اصلی رئیس مجلس حفاظت از قانون اساسی و نظارت بر حسن اجرای قانون است، از نمایندگان محترم می‌خواهم در این موضوعات التهاب ایجاد نکنند. البته هم دولت، هم مجلس و هم روسای دو قوه مقننه و مجریه طرفدار مردم هستند.

در ادامه «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نیکبین گفت: اول اینکه خواهشم این هست که با توجه به وقت کم، تذکرات در دستور انجام شود. دوم اینکه مجلس در کمیسیون تلفیق و در صحن درباره لایحه بودجه و سایر موارد تصمیم‌گیری می‌کند. موضوعاتی که نیاز به بررسی بیشتر دارند به کمیسیون تلفیق باز می گردند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بیشترین حضور را در مجلس داشتند و اعلام کردند هر موقع نیاز باشد، در مجلس حاضر خواهند شد واگر به این ضرورت برسیم حتما ایشان را دعوت خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید