عوارض واکسن کرونا برای کودکان/ بهترین واکسن چیست؟

کدخبر: ۴۷۷۹۴۰
اقتصادنیوز: عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما برای تعیین نوع واکسن برای کودکان با وسواس بسیار بالایی تصمیم گرفتیم و عوارض بیماری کرونا برای کودکان ناچیز است.
عوارض واکسن کرونا برای کودکان/ بهترین واکسن چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، دکتر مسعود یونسیان اپدمیولوژیست و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره امنیت واکسن‌های اعلام‌شده برای تزریق به کودکان گفت: یکی از این واکسن‌ها سینوفارم است که صدها میلیون دوز از آن در دنیا به کودکان تزریق شده است و اگر قرار بود عوارض جدی داشته باشد، باید خودش را در این جمعیت نشان می‌داد. 

 

وی ادامه داد : دیگری هم پاستوکووک است که هم در ایران و هم کوبا روی آن مطالعه شده است. در کوبا، علاوه بر مطالعه، این واکسن به همه کودکان هم تزریق شده است و طبیعتا اگر این واکسن عوارض جدی داشت، خودش را نشان می‌داد.

یونسیان با بیان اینکه ما در مورد سلامت این دو واکسن به اندازه کافی اطمینان داریم تاکید کرد: ما برای تعیین نوع واکسن برای کودکان با وسواس بسیار بالایی تصمیم گرفتیم. عوارض بیماری کرونا برای کودکان ناچیز است و احتمال بیماری شدید و مرگشان بسیار کم است، لذا باید واکسنی را انتخاب می‌کردیم که خیلی ایمن و بی‌خطر باشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید