کمیسیون تلفیق امشب درباره ارز ترجیحی تعیین تکلیف می‌کند+جزئیات

کدخبر: ۴۷۸۱۲۷
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی درگفت وگو گفت: در زمان بررسی بودحه تعدادی از موارد آنها جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که از جمله آنها موضوع ارز ترجیحی است که امشب کمیسیون به بررسی این موارد می پردازد.
کمیسیون تلفیق امشب درباره
ارز
ترجیحی تعیین تکلیف می‌کند+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت که در جلسه امشب کمیسیون تلفیق موارد ارجاعی از صحن علنی درباره  بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار می گیرد که از جمله آنها ارز ترجیحی است.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی درگفت وگو گفت: در زمان بررسی بودحه تعدادی از موارد آنها جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که از جمله  آنها موضوع ارز ترجیحی است که امشب کمیسیون به بررسی این موارد می پردازد.

روز گذشته نمایندگان مجلس در جریان بررسی بند الحاقی تبصره یک بودجه در بخش درآمدی مقرر کردند که این بند جهت بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

در این بند آمده است:

دولت و دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب  ۱۳۸۶/۷/۸ از جمله بانک مرکزی، مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی، فرآورده های نفتی و گازی و سایر منابع به غیر از نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(ای.تی.اس) نیستند.

در بخش هزینه ای این بند پیش بینی شده که: معادل ۹ میلیارد دلار موضوع ردیف ۱۸ جدول مصارف تبصره ۱۴ این قانون برای تامین کالاهای اساسی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی  و بر اساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص می یابد.

در زمان بررسی این بند، رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ارجاع این بند بیان کرد: جزء یک این بند که به تخصیص ۹ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی بازمی گردد جزء موارد اعتراضی است که باید در کارگروهی که آقای مصری رئیس آن هستند و اعضای تلفیق نیز حضور دارند رسیدگی شود و جزء ۲ آن نیز به ارز ای تی اس باز می گردد که اگر حذف شود همه درآمدها و هزینه ها در لایحه بر هم می خورد و لذا این بند به کمیسیون تلفیق مجددا ارجاع می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید