نظر دیوان عدالت اداری در مورد شهردار شدن «علیرضا زاکانی»

کدخبر: ۴۷۸۱۵۸
اقتصادنیوز: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: گام بلند دیوان عدالت اداری برای ابطال حکم شهردار تهران هیات عمومی دیوان یکی از مهمترین مستندات برای قانونی جلوه دادن انتخاب آقای زاکانی برای شهردار شدن را خارج از حدود اختیار مرجع صادرکننده دانست و باطل کرد.
نظر دیوان عدالت اداری در مورد شهردار شدن «علیرضا زاکانی»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، یک فعال سیاسی اصولگرا که پس از انتخاب «علیرضا زاکانی» به عنوان شهردار تهران پیگیر اثبات غیرقانونی بودن این انتخاب بود در توییترش نوشت: گام بلند دیوان عدالت اداری برای ابطال حکم شهردار تهران هیات عمومی دیوان یکی از مهمترین مستندات برای قانونی جلوه دادن انتخاب آقای زاکانی برای شهردار شدن را خارج از حدود اختیار مرجع صادرکننده دانست و باطل کرد.

محمدصالح مفتاح، فعال سیاسی اصولگرا که پس از انتخاب «علیرضا زاکانی» به عنوان شهردار تهران پیگیر اثبات غیرقانونی بودن این انتخاب بود در توییترش نوشت: گام بلند دیوان عدالت اداری برای ابطال حکم شهردار تهران هیات عمومی دیوان یکی از مهمترین مستندات برای قانونی جلوه دادن انتخاب آقای زاکانی برای شهردار شدن را خارج از حدود اختیار مرجع صادرکننده دانست و باطل کرد.

مفتاح اضافه کرد: مطابق آئین‌نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهردار، برای شهرهای بالای یک میلیون نفر، حداقل نه سال سابقه مدیریت ارشد لازم است. با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، سازمان امور اداری و استخدامی نمی‌تواند سابقه سمت‌های سیاسی یا مدیریت در بخش خصوصی را به جای مدیریت ارشد معادل سازی کند. همچنان باید منتظر ماند تا رای نهایی درباره شکایت از حکم انتصاب شهردار تهران توسط دیوان عدالت اداری صادر شود.

گفتنی است خبرگزاری فارس پیشتر با استناد به نامه سازمان امور اداری و استخدامی در پاسخ به استعلام معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، انتصاب آقای زاکانی به شهرداری تهران را فاقد هر گونه ایراد قانونی دانسته است.

دیوان عدالت اداری شهردار شدن «علیرضا زاکانی» را غیرقانونی می داند

دیوان عدالت اداری شهردار شدن «علیرضا زاکانی» را غیرقانونی می داند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید