تجمع اعتراض آمیز معلمان به طرح رتبه‌بندی در برخی استان‌ها+فیلم و عکس

کدخبر: ۴۷۸۱۶۵
اقتصادنیوز: شماری از معلمان شهرهای مختلف ایران در اعتراض به وضعیت معیشت خود و اجرای طرح رتبه بندی در مقابل ادارات آموزش و پرورش استان خود تجمع کردند.
تجمع اعتراض آمیز معلمان به طرح رتبه‌بندی در برخی استان‌ها+فیلم و عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز سوم اسفند 1400  شماری از معلمان در استان‌های مختلف کشور با برگزاری تجمع در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش در اعتراض نسبت به حقوق و مزایای خود دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

فرهنگیان شرکت کننده در تجمع صبح امروز با در دست داشتن پلاکارد‌هایی در راستای رسیدیگی به مشکلات معیشتی معلمین تسریع در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق معلمان را از دولت و مجلس خواستار شدند. این تجمع در استان‌های آذربایجان غربی، همدان، خوزستان، خراسان شمالی، یزد، خراسان شمالی، کردستان، گیلان، گلستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، زنجان، قزوین و... برگزار شد. 

روی بنر‌های تجمع کنندگان شعارهایی چون «معلمان برای فرار از فقر چند شغله هستند، دولت و مجلس به فریاد معلمان برسند، حقوق بالای خط فقر حق من است، رتبه بندی معلمان شعار تبلیغاتی نباشد، رتبه بندی با حفظ همترازی ۸۰ درصدی هیئت علمی دانشگاه  و...» دیده‌می‌شود.

در استان فارس و شهر شیراز حدود ۱۰۰۰ نفر از فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی با تجمع  مقابل درب اداره کل آموزش و پرورش استان فارس خواستار اجرای رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشسته ها شدند.

 

تجمع معلمان شیراز 


 همدان نیز شاهد تجمع‌ حدود 200 نفر از معلمان در محوطه اداره کل آموزش و پرورش بود‌. معلمان با پلاکاردهایی مانند «معیشت، منزلت، سلامت حق مسلم ماست» خواستار بهبود وضعیت معیشتی خود شدند.

 

تجمع معلمان همدان 

در استان بوشهر نیز حدود 50 نفر از فرهنگیان این استان، معلمین با تجمع مقابل  اداره کل آموزش و پرورش خواستار توجه جدی به مشکلات معلمین شدند.  این تجمع کنندگان با شعار «خواسته ما یک کلام، همسان‌سازی والسلام»  نسبت به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق کارمندان دولت تاکید کردند.

 

تجمع معلمان استان بوشهر 

در استان کهگیلویه و بویر احمد بیش از ۲۰۰ نفر از معلمان شهرکرد در اعتراض به شیوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و مشکلات معیشتی دست به تجمع در مقابل اداره کل اموزش و پروش چهارمحال و بختیاری زدند. این تجمع از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا حوالی ساعت ۱۲ ادامه داشت. تجمع کنندگان در این تجمع با شعارهایی خواستار رسیدگی به مطالبات شأن از جمله اجرای طرح رتبه بندی شدند.

 

تجمع معلمان در کهگیلویه و بویراحمد

در استان گیلان حدود ۱۳۰ نفر از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش این استان حضور پیدا کرده و همچون تجمعات قبلی دنبال رفع تبعیض و خواستار همسان‌سازی حقوق بودند.

عکس| تجمع معلمان در استان گیلان

در استان زنجان بیش از ۱۰۰ نفر از معلمان و فرهنگیان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در بلوار دارالقرآن این شهر تجمع کردند. در این تجمع که شعارهایی در مورد رسیدگی به وضعیت صنفی معلمان و فرهنگیان سر داده شد، معلمین متعرض خواستار اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان بازنشسته و توقف خصوصی‌سازی آموزش و پرورش نیز از دیگر خواسته های تجمع کنندگان زنجانی بود.
 

عکس| تجمع معلمان زنجان

در استان خوزستان و شهر اهواز بیش از 500 معلم با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش نسبت به مشکلات معیشتی معلمان و اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق اعتراض کردند.

 

تجمع معلمان در اهواز 

گفتنی است اجرای دقیق نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشتی از مطالبات اصلی فرهنگیان در استان‌های مختلف کشور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید