غلامرضا بایزانمنش، پیشکسوت سینما و تئاتر درگذشت

کدخبر: ۴۷۸۲۱۴
اقتصادنیوز: غلامرضا بایزانمنش، بازیگر 68 ساله تئاتر و سینما که پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان معده، عصر امروز در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد دار فانی را وداع گفت.
غلامرضا بایزانمنش، پیشکسوت سینما و تئاتر درگذشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا بایزانمنش, پیشکسوت ارزنده تئاتر و سینما بعد از تحمل مدتی بیماری در مشهد درگذشت.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی سه‌شنبه با تایید خبر فوت این هنرمند به خبرنگار ایرنا گفت:بایزانمنش بازیگر ۶۸ ساله تئاتر و سینما در خراسان رضوی به دلیل ابتلا به سرطان معده مدتی بود که در بیمارستان مشهد بستری شده و روند شیمی درمانی را می گذراند.

کریم جشنی افزود: چندی قبل اهالی هنر این استان برای مساعدت به روند درمانی استاد غلامرضا بایزانمنش در یک جهاد هنرمندانه ۴۰۰ میلیون ریال کمک مالی کردند اما دست اجل مهلت نداد و عصر امروز وی در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی اظهار داشت: انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی برای پاسداشت این هنرمند ارزنده مراسم ویژه ای برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا بایزانمنش بازیگر مشهدی است که با نمایش «سرنوشت» وارد حیطه بازیگری شده و در تئاترهایی، چون «چوب به دست ها»، «سیاه زنگی مرد فرنگی، د ایره زنگی»، «شب بیست و یکم» «شقایق دره»، «هفت کچل»، «از طواف تا تفت»، «پشت پرچین»، «کمند خاطرات» و «آوارگان عشق» به ایفای نقش پرداخته است.

بایزانمنش از هنرمندان قدیمی شهر مشهد  کارش را از سال ۱۳۵۳  به همراه افرادی، چون علی آزادنیا، محسن کریمی و بنده شروع کرد. یکی از کارهای ارزشمندی که بایزانمنش در آن حضور داشت، مجموعه تلویزیونی «روایت عشق» است. نمایش «خورشید کاروان» که حدود ۱۵ سال در مشهد اجرا می‌رفت یکی دیگر از آثار به یادماندنی این هنرمند است که مورد توجه بسیاری از تماشاگران قرار گرفت.

او همچنین یکی از بازیگران اصلی نمایش «خورشید کاروان» است که حدود ۱۵ سال در ایام محرم و صفر در مشهد به روی صحنه رفت. بایزانمنش در کنار تئاتر در پروژه‌های تصویری متعددی، چون «اسیر» به کارگردانی فاضل راد، «گمشده» ساخته مهدی صباغ زاده، سریال «طوفان شن» به کارگرد انی جواد شمقدری، «فضل بن شاذان» ساخته علی غفاری، «روز باران» اثر اسماعیل براری حضور داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید