محکومیت اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه به اوکراین از سوی وزیرخارجه آمریکا

کدخبر: ۴۷۸۵۰۰
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک، دستور داد نیروهای حافظ صلح این کشور وارد این مناطق شوند.
محکومیت اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه به اوکراین از سوی وزیرخارجه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با همتای انگلیسی خود اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه به جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین را محکوم کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک، دستور داد نیروهای حافظ صلح این کشور وارد این مناطق شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه با الیزابت تراس، وزیر امور خارجه انگلیس گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این گفت‌وگوی تلفنی، تصمیم روسیه را برای به رسمیت شناختن "استقلال" جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین و اعزام نیروهای روسی به این مناطق به عنوان نیروی "حافظ صلح" محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، وزیران خارجه آمریکا و انگلیس درباره هماهنگی گسترده دوجانبه برای توسعه و اجرای اقدامات اقتصادی سریع و شدید علیه روسیه گفت‌وگو کردند.

بلینکن همچنین حمایت قاطع واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و تعهد به امنیت اروپا را بیان کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

پیش  از این اقدام پوتین، هفته قبل از آن دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواسته بود استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید