موافقت آمریکا با کمک یک میلیارد دلاری برای ساخت مقر وزارت دفاع یک کشور

کدخبر: ۴۷۸۵۰۱
شیخ احمد ناصر آل محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت اوایل بهمن ماه در سفر به واشنگتن اعلام کرد آمریکا "یک همکار و دوست خوب" برای کویت است.
موافقت آمریکا با کمک یک میلیارد دلاری برای ساخت مقر وزارت دفاع یک کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب از اختصاص یک میلیارد دلار برای طراحی و ساخت مقر وزارت دفاع کویت و فروش تجهیزات مورد نیاز به این کشور خبر داد. 

به آژانس همکاری امنیت دفاعی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته کنگره این کشور را از اختصاص این بودجه به کویت مطلع کرد. 

وزارت دفاع آمریکا گفت: موافقت با این بودجه به یک کارفرمای آمریکایی یا دولت ایالات متحده اجازه می‌دهد به مدت هفت سال بر پروژه ساخت مقر وزارت دفاع کویت و ارائه تجهیزات مربوطه مدیریت و نظارت کند. 

شیخ احمد ناصر آل محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت اوایل بهمن ماه در سفر به واشنگتن اعلام کرد آمریکا "یک همکار و دوست خوب" برای کویت است. 

الصباح همچنین اعلام کرد که او علاقه‌مند به دیدار مجدد با انتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا برای ششمین دور مذاکرات راهبردی در کویت است. 

وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود، هنوز هیچ شرکت یا پیمانکاری برای اجرای این پروژه یک میلیارد دلاری معرفی نشده است. 

بر اساس قوانین آمریکا، قراردادهای فروش تجهیزات نظامی یا ارائه کمک‌های نظامی این کشور با کشورهای خارجی باید به اطلاع کنگره این کشور برسد تا در صورت عدم مخالفت قانونگذاران، آن قرارداد اجرا شود. 

روابط نظامی آمریکا و کویت 

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که وزارت امورخارجه این کشور با فروش تجهیزات نظامی سنگین به قیمت ۴۴۵ میلیون دلار به کویت موافقت کرده است. 

این قرارداد شامل فروش ۵۱۷ خودروی زرهی برای انتقال نیروهای نظامی و کامیون‌های انتقال تجهیزات سنگین نظامی برای نیروی نظامی کویت است. 

همچنین در سال ۲۰۲۰، از موافقت اصولی خود با قرارداد فروش سلاح به کویت به مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار خبر داده بود. 

این قرارداد شامل فروش هشت بالگرد آپاچی و تجهیزات یدکی سامانه دفاعی پاتریوت می‌شد. 

کویت از زمان جنگ خلیج فارس به بعد در امور دفاعی خود بسیار جدی است و در طول دهه گذشته، آمریکا بالغ بر ۶میلیارد دلار تجهیزات نظامی به این کشور فروخته است. افزون بر این، کویت بخش عمده‌ای از هزینه‌های مالی ناشی از حضور نظامی آمریکا در این کشور را می‌پردازد. 

آمریکا در حال حاضر ۲ پایگاه هوایی به نام‌های علی السالم و احمد الجابر در کویت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید