زندانی محکوم به قصاص پس از ۸ سال بخشیده شد

کدخبر: ۴۷۸۸۳۶
اقتصادنیوز: بنا به گفته رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، یک زندانی محکوم به قصاص پس از 8 سال بخشیده شد و به زندگی برگشت.
زندانی محکوم به قصاص پس از ۸ سال بخشیده شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۸ سال با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.

مجتبی قهرمانی از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۸ سال با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه تلاش‌های چندین ساله و پیگیری‌های مستمر اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس از طریق برگزاری جلسات متعدد و ملاقات با اولیای دم، منجر به ایجاد مصالحه در این پرونده قصاص شده است.

وی، گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره حضرات معصومین (ع) برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این خصوص قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین ارزش‌های دینی و معیارهای اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان می‌شود.

 

بیست و دومین محکوم به قصاص در هرمزگان بخشیده شد

قهرمانی اظهارداشت: درهمین راستا این پرونده قتل عمد به شعبه ویژه شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که خوشبختانه با پیگیری مستمر معاون قضایی رییس کل دادگستری استان هرمزگان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف پس از ۱۰ سال و در پی برگزاری جلسات متعدد با طرفین پرونده، در نهایت اولیای دم از اجرای حکم منصرف شدند و قاتل را بخشیدند.

وی همچنین چشم پوشی خانواده مقتول از حق قانونی خویش و اعلام عفو و بخشش در این پرونده را اقدامی بزرگ و درخور تحسین برشمرد و تصریح کرد: ایثار اولیای دم در قبول پیشنهاد مصالحه علاوه بر حلاوت و شیرینی حاصل از گذشت، بطوریقین رضایت الهی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

رییس کل دادگستری هرمزگان در پایان با تشکر از تلاش های خوب مسوولان، کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف استان در جهت بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نتیجه فعالیت های اعضای شوراهای حل اختلاف از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص در استان هرمزگان، منجر به جلب رضایت اولیای دم و مصالحه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید