وزیر خارجه انگلیس:

جنگ اوکراین ممکن است چند سال طول بکشد

کدخبر: ۴۷۹۳۷۴
اقتصادنیوز: لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت، عملیات روسیه در اوکراین در صورتی که متوقف نشود ممکن است نهایتا به درگیری با ناتو منجر شود.
 جنگ اوکراین ممکن است چند سال طول بکشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: جنگ در اوکراین ممکن است چند سال طول بکشد.

 لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز گفت، عملیات روسیه در اوکراین در صورتی که متوقف نشود ممکن است نهایتا به درگیری با ناتو منجر شود.

تراس افزود: اگر ما پوتین رئیس جمهور روسیه را در اوکراین متوقف نکنیم شاهد تهدید علیه کشورهای دیگر – حوزه بالتیک، لهستان و مولداوی خواهیم بود و این می‌تواند نهایتا به سطح درگیری با ناتو برسد.

به گفته لیز تراس، "انگلیس نیز در این وضعیت به خاطر تحریمها هزینه‌ای اقتصادی خواهد پرداخت اما مردم درک می‌کنند که چرا تحریمها لازم هستند."

او بیان کرد: قاطعانه معتقدم مردم انگلیس هزینه‌ای را که ما در صورت ایستادگی نکردن در برابر پوتین در حال حاضر خواهیم پرداخت، درک می‌کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: "این (جنگ در اوکراین) ممکن است چند سال طول بکشد زیرا آنچه ما می‌دانیم این است که روسیه نیروهایی قوی دارد."

لیز تراس در مصاحبه با برنامه "ترور فیلیپس"، مجری اسکای نیوز از آنچه مقاومت "بسیار بسیار قوی و شجاعانه" اوکراین در برابر نیروهای روسی حاضر در کشورشان خواند، ستایش کرد.

او گفت: اما ما می‌دانیم که اوکراینی‌ها شجاع هستند، آنها مصمم به دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود هستند و مصمم به مبارزه هستند.

این وزیر امور خارجه انگلیس گفت که تحریم‌های غرب علیه مسکو "برای اینکه تاثیر گذاشته و اقتصاد روسیه را تضعیف کنند نیاز به زمان دارند."

او اضافه کرد: "من می‌ترسم که این جنگ به سرعت تمام نشود. ما باید برای یک دوره طولانی آماده باشیم."

تراس در مصاحبه خود با اسکای نیوز در ضمن طرح این نگرانی از سوی مقامات غربی مبنی بر اینکه روسیه به زودی می‌تواند سلاح‌های "گرمافشاری" علیه همسایه خود به کار بگیرد، ابراز نگرانی کرد که جنگ در اوکراین می‌تواند "بسیار بسیار خونین" باشد.

این به اصطلاح "بمبهای خلاء"، اکسیژن را می‌مکند تا انفجارهای قدرتمند و با دمای بالا ایجاد کنند، در حالی که می‌توانند به اندام‌های داخلی آسیب برسانند.

او گفت: ما باید آماده باشیم تا روسیه به دنبال استفاده از تسلیحات بدتر باشد.

این وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند از "ناخوشایندترین ابزارها" در ضمن بالا رفتن هزینه درگیری استفاده کند.

او گفت: "ما قبلاً واکنش دولت روسیه را دیده‌ایم، ما اقدامات انجام شده به رغم همه هشدارها در مورد هزینه‌های شدید این درگیری چه  از جنبه هزینه‌های انسانی و چه از جنبه هزینه‌ها برای دولت روسیه، را دیده‌ایم. این می‌تواند آغاز پایانی برای پوتین باشد و من می‌ترسم که او مصمم است از ناخوشایندترین ابزارها در این جنگ استفاده کند. اما او باید آگاه باشد که دادگاه کیفری بین‌المللی در حال بررسی اتفاقاتی است که در اوکراین رخ می‌دهند و تبعاتی جدی هم برای شخص او و هم دولت روسیه وجود خواهد داشت."

تراس نسبت به دورنمای بروز درگیری روسیه با ناتو هشدار داد.

او گفت: این یک درگیری طولانی مدت بر سر آزادی و دموکراسی در اروپا است.

او اضافه کرد: ما نمی خواهیم به آنجا برویم. به همین دلیل بسیار مهم است که ما اکنون فداکاری کنیم.

تراس تایید کرد که دولت متبوعش قوانین جدیدی را به مجلس عوام انگلیس ارائه خواهد کرد تا پول‌های کثیفی که به بریتانیا سرازیر می‌شوند را سرکوب کند.

او همچنین فاش کرد که تعداد بیشتری از الیگارش‌های روسیه در هفته‌های آینده تحریم خواهند شد و دولت لندن نزدیکان به حکومت پوتین را هدف قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: این هفته لایحه جرائم اقتصادی را معرفی خواهیم کرد؛ لایحه‌ای که شفافیت بسیار بیشتری در مورد ساختار این شرکت‌ها ایجاد می‌کند و آنچه را که در حال وقوع است بسیار شفاف‌تر می‌کند.

او اظهار کرد: "بیش از ۱۰۰ میلیاردر در روسیه وجود دارد. ما لیستی از الیگارش‌ها را برای هدف گرفتن تهیه کرده‌ایم. ما در حال بررسی و جمع آوری پرونده‌ها هستیم و هر چند هفته یکبار الیگارشهای جدیدی را تحریم خواهیم کرد. ما طبق لیست هدفگیری عمل خواهیم کرد. جت‌های شخصی الیگارش‌ها را هدف قرار خواهیم داد، املاک آنها را هدف قرار خواهیم داد، سایر دارایی‌های آنها را هدف قرار خواهیم داد و جایی برای مخفی شدن وجود نخواهد داشت."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید