نماینده روسیه در سازمان ملل: قصد اشغال اوکراین را نداریم

کدخبر: ۴۷۹۷۱۰
سفیر اوکراین در سازمان ملل مدعی شد که موشک‌های روسیه زیرساخت‌ها را نزدیک شهر«کی‌یف» پایتخت اوکراین از بین برده‌‌اند.
نماینده روسیه در سازمان ملل: قصد اشغال اوکراین را نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نمایندگان روسیه و اوکراین در سازمان ملل در سخنانی مواضع دولت‌های خود را بیان کردند و در این میان دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار توقف فوری نبرد در اوکراین شد.

نمایندگان روسیه و اوکراین در سخنانی در سازمان ملل متحد به تشریح مواضع دولت‌های خود  در پی بحران بین دو کشور پرداخته و در این بین  دبیر کل سازمان ملل متحد  نیز خواستار توقف فوری نبرد در اوکراین شد.

به گزارش منابع خبری، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل غروب دوشنبه به وقت تهران  در این زمینه گفت: «نیروهای روسی در حال بمباران شهرها و محاصره کی‌یف هستند. جنگ از زمین، هوا و دریا ادامه دارد و باید فورا متوقف شود.»

گوترش گفت: «کمک‌های بشردوستانه حیاتی است، اما راه حل نیست. تنها راه حل واقعی صلح است.»

وی در ادامه افزود که استفاده از سلاح اتمی هیچ توجیهی ندارد. دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت: «مردم اوکراین خواهان صلح هستند.من معتقدم که مردم  در روسیه نیز چنین چیزی می‌خواهند.»

سفیر اوکراین در سازمان ملل نیز مدعی شد که موشک‌های روسیه زیرساخت‌ها را نزدیک شهر«کی‌یف» پایتخت اوکراین از بین برده‌‌اند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز در سخنرانی خود اظهار داشت: «اوکراین به تعهدات خود عمل نکرده و  توافقنامه ۲۰۱۵ مینسک را رها کرده است. مردم در دونتسک و لوهانسک از ما مقابل اوکراین که تحت حمایت نظامی غرب است، کمک خواستند. روسیه به دنبال محاکمه افرادی در اوکراین خواهد بود که مرتکب جنایاتی از جمله جنایات علیه شهروندان روسیه شده‌اند. اشغال اوکراین در برنامه‌های روسیه گنجانده نشده است.»

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد افزود: «آمریکا با گستاخی پیشنهاد روسیه برای مذاکرات امنیتی را در ماه دسامبر رد کرد. روسیه در جریان عملیات در اوکراین از حق دفاع از خود برابر دولتی که به دنبال دستیابی به سلاح اتمی است استفاده می‌کند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک)، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. در این بین، غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا با کمک به اوکراین و بدون توجه به درخواست‌های روسیه که بارها خواستار مذاکره شده بود منطقه را به دژ نظامی ناتو مبدل کند.

روسیه و اوکراین  مذاکراتی را برای کاهش تنش در بلاروس آغاز کردند که قرار است فردا سه شنبه این مذاکرات ادامه داشته باشد.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید