حمایت تمام قد اسرائیل از اوکراین

کدخبر: ۴۸۰۰۸۰
نخست وزیر رژیم صهیونیستی تایید کرد که "اسرائیل" در کنار مردم اوکراین می ماند.
حمایت تمام قد اسرائیل از اوکراین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که در قدس غربی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان داشت، اظهار کرد: "اسرائیل" در کنار مردم اوکراین است.

اسپوتنیک روسیه گزارش داد، بنت با اشاره به سفر رسمی شولتس به اراضی اشغالی که برای اولین بار از زمان انتصاب به عنوان صدراعظم آلمان انجام شده، گفت: این سفر در یک لحظه سرنوشت‌ساز جهانی انجام شد، "اسرائیل" و آلمان می‌خواهند کشتار در اوکراین متوقف شده و این تقابل به اتاق‌های مذاکرات منتقل شوند.

شولتس نیز امروز در کنفرانس مطبوعاتی با بنت اعلام کرد که کابینه "اسرائیل" به طور کامل با سفر به برلین برای انجام مذاکراتی دولتی موافقت کرده است.

او ادامه داد: آلمان و "اسرائیل" از سازش دیپلماتیک برای درگیری در اوکراین و استمرار مذاکرات میان مسکو و کی‌یف را حمایت می‌کنند.

شولتس در ادامه گفت: اکنون آنچه اهمیت دارد، این است که دیپلماسی فرصت خود را بیابد، ما تاکید می‌کنیم امکان استمرار مذاکرات میان روسیه و اوکراین در اسرع وقت وجود دارد.

او افزود: ناتو هرگز در وضعیت اوکراین دخالت نخواهد کرد و این مساله از نظر ناتو یک اشتباه خواهد بود.

صدر اعظم آلمان گفت: وضعیت خطرناکی ایجاد شده زیرا صحبت درباره جنگ میان بزرگترین کشور جهان و کشور بزرگ هسته‌ای (روسیه) و دومین کشور بزرگ اروپا (اوکراین) است، بنابراین هیچ کس نباید خطر موجود را دستکم بگیرد.

او در پایان نیز گفت: رویکرد ما کاملاً روشن است: ما هرگز دخالت نظامی نخواهیم کرد، این رویکرد مختص به ناتو است و ناتو هرگز این کار را نخواهد کرد و این در شرایط فعلی اشتباه خواهد بود.

او همچنین تاکید کرد: رسیدن به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران دیگر نمی‌تواند بیشتر از این به تعویق بیفتد.

صدر اعظم آلمان افزود: امیدواریم در وین به توافق برسیم، اکنون زمان آن فرا رسیده که تصمیم گیری کنیم و نباید بیشتر از این توافق را به تعویق بیندازیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید