وضعیت اسفناک دانشجویان ایرانی در اوکراین /سفارت ایران پاسخگو نیست!

کدخبر: ۴۸۰۱۳۹
اقتصادنیوز: یکی از مخاطبان در سخنانی گفت دانشجویان ایرانی شاغل در اوکراین در چند روز اول حمله نظامی روسیه به اوکراین، در پناهگاه به سر برده اند و سفارت ایران در اوکراین حتی یکبار هم به آنها سر نزده بود.
وضعیت اسفناک دانشجویان ایرانی در اوکراین /سفارت ایران پاسخگو نیست!

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، او که دو پسرعموی او نیز در میان دانشجویان هستند، گفته است که این دانشجویان دو روز است که در سرمای چندین درجه زیر صفر، در مرز لهستان بلاتکلیف مانده اند.

به گفته او، هیچ مسئولی هم در این خصوص پاسخگو نیست و تلاش آنها برای تماس با سفارت ایران در لهستان هم نتیجه ای نداشته و سفارتخانه پاسخگو نبوده است.

او از استرش و فشار روانی بالای خانواده های این دانشجویان خبر داده و با ارسال فیلمی از وضعیت دانشجوها گفته است که به دلیل تمام شدن شارژ باتری موبال دانشجوها، آنها دیگر قادر به ارسال ویدیو از وضعیت خود نیز نیستند.

این مخاطب می گوید دانشجویان ایرانی شاغل در اوکراین در چند روز اول حمله نظامی روسیه به اوکراین، در پناهگاه به سر برده اند و سفارت ایران در اوکراین حتی یکبار هم به آنها سر نزده بود.

او می گوید پس از این چند روز، سفارت ایران به دانشجویان پیغام داده که خودشان را به مرز لهستان برسانند. سپس دانشجوها ۱۰ ساعت در ایستگاه قطار معطل مانده اند تا قطار گیر آنها بیاید؛ سفر با قطار نیز ۱۰ ساعت به طول انجامیده و آنها به ۲۰ کیلومتری مرز اوکراین و لهستان رسیده اند و بقیه راه را در برف وسرمای شدید پیاده رفته اند.

به گفته این مخاطب، این دانشجویان دو روز است که پشت مرز مانده اند اما به آنها اجازه عبور از مرز داده نمی شود و سفارت ایران در ورشو هم پاسخگو نیست و تلفن این سفارتخانه روی پیغام‌گیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید