روسیه: اجازه نمی‌دهیم از خاک اوکراین تهدید شویم

کدخبر: ۴۸۰۲۶۲
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو اجازه نمی دهد که روسیه از خاک اوکراین مستقیما تهدید شود، گفت: مطمئنم برنامه های جنگ علیه روسیه مطرح شده است.
روسیه: اجازه نمی‌دهیم از خاک اوکراین تهدید شویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لاوروف در سخنانی که روز پنجشنبه از چند شبکه تلویزیونی ازجمله راشاتودی و شبکه روسیه۲۴ پخش می شد، تصریح کرد: «در رسانه ها  مورد احتمال جنگ هسته ای صحبت می شود، اما جنگ هسته ای توسط ناتو و اوکراین انجام می شود و نه روسیه.»

وی همچنین گفت: روسیه اطلاعاتی در اختیار دارد که حاکی از آن است که نیروهای اوکراینی درتدارک اعمال تحریک آمیز از جمله در شهر ماریوپول هستند. 

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد غرب در مساله اوکراین بویژه خودداری از فشار بر دولت اوکراین برای اجرای توافقنامه مینسک اظهار داشت: هشت سال سکوت دربرابر عدم اجرای توافقنامه مینسک و کارشکنی در اجرای آن را نمی توان پیروزی دیپلماتیک غرب محسوب کرد.

لاوروف گفت که مساله سرنوشت اوکراین را مردم این کشور تعیین و حل خواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه به بستگان و نزدیکان کشته شدگان در اوکراین تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی کرد. 

به گفته وی، غرب از هر راه ممکن و با طرح دلایل و بهانه ها از پاسخ دادن به پیشنهادات روسیه برای ارائه تضمین های امنیتی خودداری می کند. 

وزیر خارجه روسیه گفت: غرب نمی تواند بجای روسیه تعیین کند که به چه چیزهایی برای تامین امنیت خود نیاز دارد.

لاوروف تایید کرد که مذاکرات بین هیات های روسیه و اوکراین امروز در بلاروس برگزار می شود. 

وزیر خارجه روسیه گفت: در دوره حکومت ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) فعالان پیرو ایدئولوژی نئونازیسم شیوه های جنگ شهری را فرا می گیرند و در شهرهای اوکراین راهپیمایی می کنند. 

این مقا دیپلماتیک روس در ادامه گفت: کشورهای اروپایی سعی دارند از هر راه ممکن، پخش رسانه های روسی که به مسائل رویدادهای اوکراین می پردازند در این کشورها را متوقف کنند. 

به گفته وی، کشورهای اروپایی بر مبنای تبلیغات خود عملکرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را ارزیابی می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید