رئیس جمهور جدید ارمنستان تعیین شد

کدخبر: ۴۸۰۲۹۰
پارلمان ارمنستان واهاگن خاچاطوریان شهردار سابق ایروان را به مقام رئیس جمهور ارمنستان تعیین کرد و رئیس جمهوری روسیه با ارسال پیامی، انتخاب خاچاطوریان را به این مقام تبریک گفت.
رئیس جمهور جدید ارمنستان تعیین شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در پیامی به واهاگن خاچاطوریان، ضمن تبریک انتخاب وی به این مقام، نوشت: اطمینان دارم اقدامات شما در این مقام به توسعه روابط اتحادی میان روسیه و ارمنستان کمک می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که اقدامات خاچاطوریان در مقام رئیس جمهوری ارمنستان،سبب پیشبرد فرآیندهای همگرایی و همکاری در منطقه اوراسیا به نفع دو ملت برادر و تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای شود.

پارلمان ارمنستان امروز در تلاش دوم توانست واهاگن خاچاطوریان را که در سالهای دهه ۱۹۹۰ میلادی شهردار ایروان بود و از طرف حزب حاکم ارمنستان به عنوان نامزد مقام رئیس جمهور معرفی شده بود را برای این مقام تعیین کند.

واهاگن خاچاطوریان از ماه اوت سال گذشته در دولت سوم نیکول پاشینیان سمت وزارت صنایع فناوری پیشرفته ارمنستان را برعهده داشت. وی پیش‌تر از تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۹۲ تا تاریخ ۲۲ فوریه ۱۹۹۶ سمت شهرداری ایروان را عهده‌دار بود.

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهوری سابق ارمنستان دو ماه پیش از این مقام استعفا داد.

رئیس جمهور جدید ارمنستان تعیین شد/ واکنش پوتین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید