آمریکا تحریم‌ های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

کدخبر: ۴۸۰۳۱۷
دولت بایدن تحریم‌های جدیدی را علیه سخنگوی کرملین و تعدادی دیگر از سرمایه داران روسی اعمال کرده است.
آمریکا تحریم‌ های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده با هماهنگی متحدان اروپایی خود، هشت روس ثروتمند و همچنین اعضای خانواده آنها را تحریم کرده و برای ۱۹ تبعه روسیه دیگر محدودیت‌های ویزا اعمال کرده است.

اسپوتنیک گزارش داد، در اعلامیه‌ای که کاخ سفید در این ارتباط منتشر کرده، آمده است: «ایالات متحده و دولت‌های سراسر جهان برای شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های نخبگان مالی و اقتصادی روسیه و اعضای خانواده‌شان و دارایی آن‌ها از جمله قایق‌های بادبانی، آپارتمان‌های مجلل، پول و سایر سرمایه‌های غیرقانونی آنها، تلاش خواهد کرد.»

بر اساس اعلامیه کاخ سفید، تحریم‌های مسدودکننده علیه روسیه استفاده سرمایه داران روس از دارایی‌های مستقر در ایالات متحده را ممنوع می‌کند و به افرادی تعمیم داده شده که به افزایش قدرت و توانایی‌های «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه کمک می‌کنند.

«دیمیتری پسکوف»، دبیر مطبوعاتی کرملین، از جمله افرادی است که نامش در این فهرست تحریمی برده شده است. همچنین «نیکولای توکارف» و دو شرکت املاک و مستغلات لوکس «بوریس روتنبرگ» و پسران و دختران تعدادی دیگر از سرمایه داران روسی از جمله افراد تحریم شده از سوی آمریکا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید