زلنسکی از 3 ترور جان سالم به در برد!

کدخبر: ۴۸۰۳۷۸
اقتصادنیوز: زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از 3 طرح ترور توسط عوامل روسیه و چچنی جان سالم به در برده است.
زلنسکی از 3 ترور جان سالم به در برد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، هفته نامه تایمز لندن مدعی شده است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تا کنون حداقل سه بار از تلاش برای ترور جان سالم به در برده است. 

این گزارش افزود: دو گروه مختلف برای کشتن رئیس جمهور اوکراین مامور شده بودند؛ یکی گروه «واگنر» تحت حمایت کاخ کرملین و گروم دیگر نیروهای ویژه چچنی. هر دو گروه توسط سرویس امنیت ضدجنگ اوکراین خنثی شده‌اند. 

تایمز همچنین مدعی شده است که این عناصر در طول اقدامات خود متحمل تلفات شده و گفته می‌شود که از پیش بینی تلاش هایشان در این مسیر توسط اوکراینی‌ها نگران شده‌اند. یک منبع نزدیک به این گروه گفته، وهم آور است که تیم امنیتی زلنسکی چگونه از این موضوع مطلع شده است. 

مقامات امنیتی اوکراین روز شنبه اعلام کردند که یک سوء قصد به جان ولودیمیر زلنسکی را در حومه کی‌یف ناکام گذاشتند و کادری از عوامل چچنی را پیش از این از بین برده‌اند.  

پیش از این «اولکسی دانیلوف» رئیس شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین در مصاحبه‌ای گفته بود، روز سه‌شنبه نیروهای اوکراینی دو جوخه مرگ چچنی را منهدم کرده‌اند.

دانیلوف مدعی شد منابعی در سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) قصد این دو تیم کماندوی چچنی برای کشتن رئیس جمهور اوکراین را برملا کرده‌اند.

زلنسکی چند روز پیش در پیامی تلویزیونی مدعی شد باور دارد که نیروهای روسی او را به‌عنوان «هدف شماره یک» تعیین کرده‌اند.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین در حالی وارد دهعمین روز شده است که ارتش اوکراین سلاح‌های تمام اتوماتیک بین شهروندان توزیع کرده و به آن‌ها ساخت کوکتل مولوتوف را آموزش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید