هشدار؛ بحران آب در پایتخت / مصرف روزانه ۳ میلیارد متر مکعب آب در تهران

کدخبر: ۴۸۰۳۸۹
اقتصادنیوز: با وجود اینکه 13 اسفند ماه به نام «روز ملی آب» نامگذاری شده، اما مصرف بیش از حد آب در این روزهای خانه تکانی نشان از آن دارد که آنطور که باید و شاید آب مورد تکریم و احترام مصرف کنندگان به خصوص در شهر تهران نیست.
هشدار؛ بحران آب در پایتخت / مصرف روزانه ۳ میلیارد متر مکعب آب در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مصرف آب در شهر تهران این روزها به ۳ میلیارد متر مکعب در روز رسیده، درحالی که بارش‌های تهران با کاهش ۴۷ درصدی همراه است که نشان می‌دهد حال آب اصلا خوب نیست.

سیزده اسفند ماه به نام روز ملی آب نامگذاری شده تا با این نامگذاری قدر آب بیشتر دانسته شود.

این درحالی است که مصرف بیش از حد آب در این روزهای خانه تکانی نشان از آن دارد که آنطور که باید و شاید آب مورد تکریم و احترام مصرف کنندگان به خصوص در شهر تهران نیست.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد اکنون مصرف روزانه آب در تهران به ۳ میلیارد متر مکعب رسیده و این درحالی است که بارش های تهران با کاهش ۴۷ درصدی روبرو شده که تداوم این روند زنگ خطری برای تامین آب است.

در عین حال وضعیت کلی بارش های کشور هم نشان از کاهش بارش دارد.

تازه‌ترین گزارش مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی نشان از آن دارد که بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۰) تا روز ۶ اسفندماه ۱۲۰.۸ میلیمتر بوده که در مقایسه با دوره بلندمدت کاهش ۱۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت بارشی فصل زمستان تا روز ۶ اسفند ماه بهتر از دوره بلندمدت است، به گونه ای که از ابتدای این فصل تا ۶ اسفند ۸۰.۹ میلیمتر بارش رخ داده که در مقام مقایسه با دوره بلندمدت که ۷۷.۴ میلیمتر بارندگی ثبت شده داشته‌ایم و از رشدی ۴.۵ درصدی برخودار شده است.

همچنین از ابتدای اسفند ماه امسال تا ششمین روز آن ۵.۴ میلیمتر بارش در کشور رخ داده که در مقایسه با دوره بلندمدت با بارش ۶.۲ میلیمتری کاهش ۱۲.۹ میلیمتری را نشان می‌دهد. 

با این وضعیت حال آب نیاز به همراهی همگانی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید