ابراز نگرانی شدید وزیر بهداشت از وضعیت جمعیتی کشور

کدخبر: ۴۸۰۴۶۰
اقتصادنیوز: بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از وضعیت کشور از نظر جمعیتی، گفت: از علما و مسئولین و صاحبنظران درخواست داریم در مرحله اول برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت راهکار بدهند.
ابراز نگرانی شدید وزیر بهداشت از وضعیت جمعیتی کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی می شود.

بهرام عین اللهی عصر جمعه در بازدید از استان گلستان، اظهار کرد: تاکنون ۱۴۳ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۹۳ درصد مردم کشور دوز اول واکسن و ۸۵ درصد مردم در دوز دوم و ۳۵ درصد مردم تاکنون دوز سوم واکسن را تزریق کردند.

وی ادامه داد: در مقایسه با کشورهای توسعه یافته دیگر که برخی از آنها ۶۰ درصد جامعه هست تزریق واکسن ما رشد قابل توجهی است.

عین اللهی گفت: وضعیت کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی می شود لذا از علما و مسئولین و صاحبنظران درخواست داریم در مرحله اول برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت راهکار بدهند.

وی ادامه داد: حوزه وزارت بهداشت و درمان نیز تسهیلات لازم را ارائه می دهد؛ به عنوان مثال برای خانم های باردار هزینه هزینه درمان رایگان است و بانوانی که بیمه نیستند را رایگان بیمه می کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اولویت آینده ایران نیروی انسانی است؛ اگر این اگر نیروی انسانی نداشته باشیم نمی‌توانیم کارِ تولید انجام دهیم.

وی بیان کرد: جمعیت به سمت پیری می رود و این مسئله در اولویت اولویت وزارت بهداشت قرار دارد و حضرت آقا هم در سخنرانی خود اعلام کردند که اگر برای این مسئله فکری نشود تا ۱۵ سال آینده اثرات خود را نشان می دهد، وزارت بهداشت و درمان در این زمینه نهایت همکاری را خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید