در ایام نوروز؛

هشدار جدی به صاحبان خودروی واکسن گریز / جریمه می‌شوید

کدخبر: ۴۸۰۴۷۲
اقتصادنیوز: طبق اعلام معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی به سامانه ایران من متصل است. وقتی که فرد اقدام به خرید بلیت می‌کند، به محض اینکه کد ملی برای خرید وارد شود، استعلام واکسینه بودن و شرایط بیماری صادر می‌شود.
هشدار جدی به صاحبان خودروی واکسن گریز / جریمه می‌شوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شخصی که با خودروی خود در ایام نوروز تردد می‌کند همانند طرح ترافیک در تهران بوده و همانگونه که شهرداری پلاک‌ها را کنترل می‌کند در ایام نوروز با شناسایی پلاک افرادی که واکسن نزده اند جریمه می‌شوند.

آقای داریوش باقر جوان گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای فروش بلیت نوروز خود به سامانه امید متصل شده و  صدور بلیت ها کاملا منطق بر چک کردن کارت واکسن است.

او گفت: گشت های ویژه ای در ایام نوروز با همکاری پلیس راهور ایجاد شده و در تمامی پایانه ها کد ملی مسافر از طریق سامانه امید کنترل می شود و این کنترل هم برای رانندگان و خدمه هم صورت می گیرد. پل ما ارتباطی با مسافران در صورت مشاهده تخلف ۲۰۰۰۱۴۱ است.

 

مسافران با وسیله نقلیه شخصی در نوروز پایش می شوند

فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: وزارت راه و شهرسازی به سامانه ایران من متصل است. وقتی که فرد اقدام به خرید بلیت می‌کند، به محض اینکه کد ملی برای خرید وارد شود، استعلام واکسینه بودن و شرایط بیماری صادر می‌شود.

پبش فروش بلیت های نوروزی اتوبوس بین شهری از ۱۰ اسفند آغاز شده و در بخش حمل‌ونقل ریلی هم پیش فروش ها از ۷ اسفند آغاز شده و تمامی بلیت ها براساس تزریق دوز سوم صادر می شود.

پیش از این هم اعلام شده بود در صورتی که راننده ای هر سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشند در صورت ورود به شهرهای قرمز و زرد یک میلیون تومان جریمه می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید