این بیماری موها را مانند یک گلوله کاه می کند+ عکس

کدخبر: ۴۸۰۶۲۵
یک کودک از بیماری سندرم موی غوطه ور رنج می برد که موهایش را مانند گلوله کاه می کند.
این بیماری موها را مانند یک گلوله کاه می کند+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک کودک انگلیسی به نام لاچلان از بیماری بسیار نادری رنج می‌برد که در آن موهایش از هر طرف به‌طور سرکش رشد می‌کنند و شانه کردنشان سخت است.

به گزارش سایت 24.ae؛ مو‌های لاچلان از پنج ماهگی شروع به رشد کرده و والدینش متوجه شدند که مو‌های او بافت عجیبی دارد. مادر این کودک می‌گوید:" من در ابتدا فک می‌کردم مو‌های پسرم فر خواهند بود؛ اما چند ماه بعد، به طور اتفاقی متوجه شدم یک بیماری به نام سندرم موی غوطه ور در علم پزشکی وجود دارد. به همین دلیل به بیمارستان مراجعه کردم و فهمیدم لاچلان به این بیماری مبتلا شده است".

سندرم موی غوطه ور

به گفته پزشک معالج لاچلان، این سندرم منجر به ناهنجاری ساختاری و رشد در همه جهات مو شده و تمیز کردن یا شانه کردن آن را دشوار می‌کند. به این حالت موی شیشه‌ای تابیده نیز گفته می‌شود و معمولاً به رنگ کاهی با بافتی کدر است. در زیر میکروسکوپ نیز مو‌ها به شکل مثلثی هستند.

شانه کردن مو

تنها حدود ۱۰۰ مورد از این سندرم در جهان گزارش شده، اگرچه ممکن است موارد بیشتری وجود داشته باشد که گزارش نشده باشد. طبق این مطالعه، این سندرم معمولاً کودکان بین سه ماه تا سه سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در بزرگسالی بهبود می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید