کسانی که می توانند باید به مبارزه ادامه دهند

اظهارات زلنسکی درباره مذاکرات با روسیه/ از بحران انسانی جلوگیری کردیم

کدخبر: ۴۸۰۶۴۹
ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا توافق کریدور انسانی با روسیه عملی شود.
اظهارات زلنسکی درباره مذاکرات با روسیه/ از بحران انسانی جلوگیری کردیم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین همه کار می‌کند تا توافق در مورد کریدورهای بشردوستانه برای غیرنظامیان شروع به کار کند.

اسپوتنیک گزارش داد، زلنسکی در بیانیه‌ای ویدیویی گفت: "ما هر کاری از جانب خود انجام می‌دهیم تا توافق [درباره تامین کریدورهای بشردوستانه] عملی شود. این یکی از وظایف اصلی در حال حاضر است."

وی گفت که اوکراین «خواهد دید» آیا امکان پیشبرد مذاکرات با روسیه وجود دارد یا خیر.

او در ارزیابی خود از کمک لهستان به اوکراین گفت که در حال حاضر هیچ مرزی بین دو کشور وجود ندارد.

زلنسکی گفت: ما موفق شدیم از یک بحران انسانی در مرز جلوگیری کنیم، ما توانستیم وضعیت را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که با هزاران زن و کودک اوکراینی با عزت رفتار شود. در عمل، ما دیگر مرزی با لهستان نداریم، زیرا در کنار هم هستیم.

ولودیمیر زلنسکی با وجود تایید آتش بس در دو شهر اوکراین، گفت: کسانی که میتوانند باید به مبارزه ادامه دهند.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفته است که قرار است بیش از ۲۰۰ هزار غیرنظامی از شهر ماریوپول اوکراین و بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی از ولنوواخا تخلیه شوند. ورشچوک در یک پیام ویدیویی گفت: ما در حال برنامه ریزی برای تخلیه حدود ۲۰۰ هزار نفر هستیم.

به گفته مقامات اوکراینی، این آتش بس باید از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر به وقت محلی برقرار باشد و روس ها باید امنیت کل مسیر تخلیه را تضمین کنند. گفته شده غیرنظامیان به منطقه زاپوروژیا در جنوب شرق اوکراین منتقل میشوند که به گفته مقامهای محلی، آنجا هم درگیری هست. شورای شهر ماریوپول هشدار داده است که نیروهای روسی آتش بس در امتداد مسیر کامل کریدور بشردوستانه را رعایت نمیکنند.

آنتون هراشچنکو، مشاور وزارت کشور اوکراین در بیانیه‌ای گفت: توافق‌های بیشتری با روسیه برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی انجام خواهد شد.

او با اشاره به طرح تخلیه شهر بندری ماریوپول اوکراین که در محاصره قرار گرفته است، گفت: قطعاً توافق‌های بیشتری از این دست برای مناطق دیگر هم وجود خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید