تخریب ویلای لاکچری در حاشیه رودخانه کرج+تصاویر

کدخبر: ۴۸۰۶۵۲
رئیس کل دادگستری البرز گفت: با تخریب ویلای مجلل در حاشیه رودخانه کرج، عزم دستگاه قضائی نشان داد نسبت به اجرای قوانین و مقررات اقدام خواهد شد.
تخریب ویلای لاکچری در حاشیه رودخانه کرج+تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، حسین فاضلی هریکندی ظهر شنبه در حاشیه مراسم فاز جدید آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج در املاک اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: امروز شاهد تخریب بنای اشخاص حقیقی بودیم این ملک در حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس قرار دارد.

وی بیان کرد: این بنا قدیمی تخلفات متعددی از جمله تصرف غیرقانونی یک هزار و ۱۴۲ متر از بستر و ۵۰۸ متر از حریم رودخانه، تصرف ۶۵۲ متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی، تراشیدن کوه، تجاوز به حریم شبکه برق ۲۰ کیلو ولت و تجاوز اراضی ملی را دارا بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: براین اساس با توجه به تخلفات متعدد این ملک، در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رئیس قوه قضائیه و با دستور مستقیم وی در کمتر از چهار روز شاهد تخریب این بنا بودیم.

photo_2022-03-05_14-16-02

وی خاطرنشان کرد: با تخریب این ویلای مجلل، عزم دستگاه قضائی نشان داد نسبت به اجرای قوانین و مقررات اقدام خواهد شد.

فاضلی هریکندی بابیان اینکه مالک حقیقی این ساختمان برای احداث بنا به حریم انتقال برق نیز تجاوز کرده است، گفت: بنای اولیه این ملک مستثنی اراضی ملی، باغ بوده است که اقدام خلاف قانون با قطع درختان اقدام به ساخت ویلا کرده است.

photo_2022-03-05_14-16-02 (2)

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی تا ۳۰ بهمن مهلت داشتند تا نسبت به آزادسازی حریم رودخانه و اراضی ملی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: تا کنون حدود ۲۲ ملک به صورت داوطلبانه تخریب شده است و حدود ۴۰ هزار مترمربع از این اراضی آزادسازی شده است.

وی بیان کرد: براین اساس ۴۴ هزار کیلومتر مربع توسط دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای عمومی آزادسازی شده است و سه بنا باقیمانده است که دو دستگاه نظامی هنوز گزارشی مبنی بر تخریب اعلام نشده است.

فاضلی هریکندی ادامه داد: همچنین یک دستگاه مربوط به هلال احمر است که جهت امدادرسانی هنوز مستقر است و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

photo_2022-03-05_14-16-03

وی تصریح کرد: آزادسازی اراضی ملی و حریم رودخانه در بخش خصوصی در سه مرحله انجام می‌شود و این اقدام همچنان در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه براین اساس شناسایی حاشیه رودخانه کرج در سه مرحله انجام شده است، متذکر شد: از پل حامی تا محدوده بیلقان ۱۰۰ ملک، از بیلقان تا سد ۴۲۳ ملک و از سد تا تونل کندوان شناسایی صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید