جزئیات جدید از حذف ارز 4200 تومانی/ مجلس دولت را مختار به حذف ارز ترجیحی کرد نه ملزم

کدخبر: ۴۸۰۸۴۰
سخنگوی کمیسیون تلفیق، با اشاره تصویب حذف ارز ترجیحی، گفت: مجلس دولت را مختار به حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی کرد نه ملزم، و تصمیم نهایی حذف با دولت است.
جزئیات جدید از حذف ارز 4200 تومانی/ مجلس دولت را مختار به حذف ارز ترجیحی کرد نه ملزم
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، در نیمه اسفندماه بالاخره اخباری از صحن درباره تعیین تکلیف مهم‌ترین موضوع در بودجه 1401 رسید؛ مجلس با حذف ارز ترجیحی موافقت کرد. خبرگزاری رسمی دولت نوشت «مجلس ارز ترجیحی را حذف کرد و مردم کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند». با وجود این، به نظر می‌رسد مصوبه مجلس درباره ارز ترجیحی اندکی با پیامی که رسانه رسمی دولت سعی در بیان آن دارد متفاوت است.
رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401،  درباره این مصوبه گفت: در مصوبه مجلس به دولت این اختیار داده شد که در صورتی که می‌خواهد ارز ترجیحی را حذف یا کالایی را از لیست اقلامی که دارای ارز ترجیحی است خارج کند، باید برای آن کالابرگ در نظر بگیرد.

او خاطرنشان کرد: مجلس دولت را مختار به حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی کرد نه ملزم، و تصمیم نهایی حذف با دولت است.

زارع با تاکید بر اینکه مجلس در این زمینه اجباری تعیین نکرده گفت: دولت در این زمینه اصرار داشت و مجلس هم نظرات مختلفی در این باره داشت، بنابراین تصمیم نهایی در این باره به خود دولت واگذار شد و فقط شرایطی تعیین کردیم که در صورت حذف ارز باید کالابرگ تخصیص دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رسانه‌ها درج شد مجلس ارز چهار هزار و 200 تومانی را حذف کرده، خاطرنشان کرد:  مصوبه امروز صحن درباره ارز چهار هزار و 200 تومانی به معنی تکلیف به دولت برای حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی نیست بلکه مجلس اختیار حذف این موضوع را به دولت واگذار و شرایطی را برای این تصمیم تعیین کرد، بنابراین در صورتی که ارز چهار هزار و 200 تومانی برای سال آتی از هر کالایی حذف شود با تصمیم دولت بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید