تل آویو به دنبال میانجیگری!

سومین تماس تلفنی نخست‌وزیراسرائیل با زلنسکی در 24 ساعت گذشته

کدخبر: ۴۸۰۹۱۸
اقتصادنیوز: «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل که به دنبال میانجیگری میان مسکو و کی‌یف است، برای بار سوم با «ولودیمیر زلنسکی» به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.
سومین تماس تلفنی نخست‌وزیراسرائیل با زلنسکی در 24 ساعت گذشته

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نفتالی بنت برای سومین بار در 24 ساعت گذشته با ولودیمیر زلنسکی به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل که به دنبال میانجیگری میان مسکو و کی‌یف است، برای بار سوم با «ولودیمیر زلنسکی» به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

او دیروز وارد مسکو شد و سه ساعت با ولادیمیر پوتین به گفت‌و‌گو نشست و سپس با زلنسکی تماس گرفت. «نفتالی بنت» سپس از مسکو راهی برلین شد تا با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان نیز گفت‌و‌گو کند.

یک مقام صهیونیستی در این باره به رویترز گفت که نفتالی بنت در این باره با آمریکا، فرانسه و آلمان هماهنگ است. او قبل از اینکه به روسیه برود با امانوئل مکرون نیز گفت‌و‌گو کرده و در جریان مفاد آخرین دیدار وی با پوتین قرار گرفته بود.

یک مقام کاخ الیزه نیز گفت که فرانسه همچنان به هماهنگی و تماس با دیگر متحدانش برای رسیدن به آتش‌بس در اوکراین ادامه می‌دهد و به خصوص در این باره با با صدراعظم آلمان در ارتباط است.

نفتالی بنت به درخواست زلنسکی وارد میانجیگری شده است، هرچند که ناظران احتمال موفقیت وی را برای توقف جنگ بسیار اندک می‌دانند. با این حال رژیم تل آویو در این مورد نگرانی‌های به خصوص خود را دارد، از یک سو متحد راهبردی آمریکا محسوب شده و از سوی دیگر روابط نزدیکی با روسیه دارد؛ همزمان حضور این کشور در سوریه باعث شده تا صهیونیست‌ها خود را همسایه روسیه بدانند.

خبرگزاری یورو نیوز نیز نوشت که نفتالی بنت و پوتین علاوه بر بحث اوکراین در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران نیز گفت و‌گو کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید