ترامپ: روسیه را با پرچم چین بمباران کنیم

کدخبر: ۴۸۱۱۱۶
ترامپ گفت که آمریکا باید "پرچم چین را بر روی جت‌های جنگنده اف-۲۲ بگذارد و روسیه را حسابی بمباران کند".
ترامپ: روسیه را با پرچم چین بمباران کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های آمریکا با استناد به منابع خبری گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در یک سخنرانی خطاب به اهداکنندگان کمک‌های مالی کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، انتقاد از ناتو را از سر گرفت، مجددا اشاره‌ای غیر مستقیم به نامزدی مجددش برای ریاست جمهوری آمریکا کرد و گفت نقش "شمارشگر آراء در انتخابات اغلب مهم‌تر از نقش کاندیداست.

این اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه شنبه و حدود ۲۴ ساعت پس از آن بیان شد که مایک پنس، معاونش در دوره ریاست جمهوری سابقش، در جریان سخنرانی خود خطاب به همان جمع اهداکنندگان کمک‌های مالی که در نیواورلئان برگزار شد، چندین بار از ترامپ انتقاد کرد.

پنس در آن سخنانش که عصر جمعه ایراد شد، به آنها گفت که "این حزب جای افراد بهانه‌تراش برای پوتین نیست".

این در حالی است که چند روز پیش از آن ترامپ در اظهاراتی رئیس جمهوری روسیه را به عنوان فردی "باهوش" و "زیرک" توصیف کرده بود. به گفته یک منبع، ترامپ در سخنرانی شنبه شب خود با اشاره به این صحبت‌های پنس، این جمله را گفت که "روز قبل ظاهرا یکی من را بهانه‌تراش برای پوتین خوانده است" اما به گفته این منبع، او مستقیما از پنس نام نبرد.

از سوی دیگر به گفته یک منبع، در حالی که پنس در اظهاراتش از ناتو دفاع کرد، ترامپ در صحبت‌هایش نشان داد که هنوز از نظرش این ائتلاف مهم نیست و آن را به عنوان یک "ببر کاغذی" (پهلوان پنبه) توصیف کرد.

بنا به گفته یک منبع، این رئیس جمهوری سابق آمریکا بیان داشت: "آیا همه این کشورها قرار است همچنان که حمله ادامه می‌یابد بایستند و تماشا ‌کنند که تعداد زیادی شاید میلیون‌ها نفر قتل‌عام شوند؟ چه زمانی قرار است این کشورها بگویند "نه، ما دیگر نمی‌توانیم این جنایت عظیم علیه بشریت را تحمل کنیم؟ ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد؟"

این در حالی است که آمریکا و متحدانش در ناتو اعزام نیروهایشان برای کمک به اوکراین با هدف جلوگیری از تشدید جنگ را رد کرده‌اند، اما تجهیزات نظامی، پول، کمک‌های بشردوستانه و حمایت دیپلماتیک ارائه کرده‌اند. آمریکا و کشورهای اروپایی نیز تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه به دلیل حمله به این کشور وضع کرده‌اند.

ترامپ در صحبت‌هایش در مورد این درگیری به حالت تمسخر به جمع اهداکنندگان گفت که آمریکا باید "پرچم چین را بر روی جت‌های جنگنده اف-۲۲ بگذارد و روسیه را حسابی بمباران کند".

به گفته منبع خبری، او در ضمن خنده جمع حاضر در سالن گفت: "و بعد ما می‌گوییم، چین این کار را انجام داد. سپس آنها شروع به جنگیدن با یکدیگر می‌کنند و ما عقب نشسته و تماشا می‌کنیم".

واشنگتن پست ابتدا این اظهارات جنجالی ترامپ در مورد روسیه و چین را گزارش کرد.

ترامپ در ادامه بایدن، رئیس جمهوری فعلی آمریکا را از بابت عملکردش در قبال روسیه مورد تمسخر قرار داد و او را به خاطر صراحتش در مورد اقداماتی که آمریکا با هدف مهار حمله پوتین به اوکراین انجام می‌دهد و نمی‌دهد مورد انتقاد قرار داد.

به گفته یک منبع ترامپ در ادامه این صحبت‌هایش تاکید کرد: "ما باید بایدن را وادار کنیم دست از گفتن این حرف بردارد، و این حرف گفته شده تا همه بشنوند، اینکه ما هرگز به روسیه حمله نمی‌کنیم زیرا آنها یک قدرت هسته‌ای هستند، درست است؟ می‌دانید چه کسی این حرف را می‌زند؟ خوب، چه واقعیت باشد چه خیالی، ما به روسیه حمله نمی‌کنیم. ببینید، آنها یک قدرت هسته‌ای هستند. اوه، ازت ممنونم که این را به ما گفتی!"

پنس در سخنرانی روز جمعه خود به اهداکنندگان ارشد کمک به حزب جمهوری‌خواه هشدار داد که پرداختن بیش از حد به انتخابات ۲۰۲۰ به چشم‌انداز آینده آن حزب آسیب می‌زند و تاکید کرد که حزب جمهوری‌خواه "نمی‌تواند با درگیر ماندن در نبردهای دیروز یا با یادآوری مجدد گذشته به پیروزی برسد."

صحبت‌های او تضاد شدیدی با حرف‌های ترامپی داشت که به ندرت اتفاق افتاده در صحبت‌های علنی‌اش مجددا ادعاهایی مبنی بر وقوع تقلب در آن انتخابات را مطرح نکند. او دوباره شنبه این کار را کرد. به گفته یک منبع، او مدت کوتاهی پس از اینکه به "دروغ" ادعا کرد که در "دو انتخابات ریاست جمهوری" پیروز شده، گفت: "شمارشگر آراء در انتخابات اغلب مهمتر از کاندیدا است و جمهوری‌خواهان باید خیلی سرسخت تر شوند."

ترامپ همچنین مجددا اشاره‌ای تلویحی به احتمال نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کرد. به گفته یک منبع حاضر در سالن ترامپ در این اظهاراتش گفت: خواهید دید که یک رئیس جمهور جمهوری‌خواه دوباره آن کاخ سفید با شکوه را در سال ۲۰۲۴ پس بگیرد. من به این فکر می‌کنم که آن شخص چه کسی ممکن است باشد.

این اظهارنظر به گفته یک منبع جمعیت حاضر را به سر دادن شعار "ترامپ" وا داشت.

ترامپ همچنان از میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا آزرده خاطر است و تلاش ناموفقی برای یافتن یک سناتور جمهوری‌خواه دیگر برای جایگزینی او به عنوان رهبر جمهوری‌خواهان داشته است. به گفته یک منبع، ترامپ روز شنبه از او به عنوان "میچ مک‌کانل احمق و فاسد" یاد کرد و حرف‌هایش با تشویق همراه شد.

همین‌طور، بر اساس این گزارش ترامپ کما فی السابق، تغییرات اقلیمی را نادیده گرفت و آن را به عنوان یک "حقه" رد کرد و به شوخی گفت که بالا آمدن سطح آب دریا منجر به "املاک لب ساحلی بیشتر" خواهد شد. مراسم مذکور با حضور اهداکنندگان در نیواورلئان تنها چند هفته پس از آن برگزار شد که مقامات فدرال هشدار دادند که سطح آب ساحلی ایالت لوئیزیانا ممکن است تا سال ۲۰۵۰ یک و نیم فوت بالا بیاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید