نفتالی بنت عقب نشینی کرد/ میانجی میان روسیه و اوکراین نیستم!

کدخبر: ۴۸۱۲۴۵
نفتالی بنت به کابینه خود اطلاع داده است که پیشنهاد میانجیگری اسرائیل را به طرف‌های درگیر در جنگ ارائه نکرده است.
نفتالی بنت عقب نشینی کرد/ میانجی میان روسیه و اوکراین نیستم!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه خود به وزیران رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نقش میانجی‌گر میان اوکراین و روسیه را نداشته بلکه تنها پیام روسای جمهوری دو کشور درگیر جنگ را به یکدیگر منتقل کرده است.

عربی 21 گزارش داد، این درحالی است که دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گفت‌وگوها در مورد تلاش‌های میانجی‌گری آلمان و اسرائیل است، زیرا بنت و صدراعظم آلمان با هم در ابتکار میانجیگری میان روسیه و اوکراین در تلاش بودند.

طبق این بیانیه‌، نخست وزیر اسرائیل پس از دیدار با پوتین افزود: رئیس جمهوری روسیه توطئه گر، غیرمنطقی یا مبتلا به کج خلقی نیست.

درباره عدم انتشار عکس‌های دیدار بنت با پوتین، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این رابطه اظهار نظری نکرده است.

بنت نیز در این رابطه گفت، نخواسته در روز شنبه از آنها عکس گرفته شود.

در حالی که به گزارش شبکه ۱۳ عبری زبان اسرائیل، حقیقت حاکی از آن است که آنها در تل‌آویو نمی‌خواستند عکس مشترکی از پوتین و بنت در دوره حمله روسیه به اوکراین منتشر شود.

به گزارش وب سایت آی۲۴، یک مقام اسرائیلی گفت که پوتین خواهان آتش بس موقت یا ایجاد کریدورهای بشردوستانه اضافی نیست، بنابراین بنت با احتیاط عمل می‌کند.

"باراک رافید"، روزنامه‌نگار اسرائیلی فاش کرد که بنت با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید صحبت کرده و به او گفته است که برای دیدار با پوتین به مسکو می‌رود؛ اما او موافقت ایالات متحده را در این زمینه نخواسته است.

این خبرنگار اشاره کرد که بنت می‌خواست کاخ سفید را از این موضوع، علی‌رغم عدم اشتیاق سالیوان به سفر نخست وزیر اسرائیل به مسکو، مطلع سازد.

رافید تایید کرد که مقامات کاخ سفید به بنت اطمینان داده‌اند که در مورد احتمال تاثیر دیدار وی و با پوتین بر وضعیت اوکراین تردید دارند.

نفتالی بنت، شنبه در یک سفر غیرمنتظره وارد مسکو، پایتخت روسیه شد و طی آن با پوتین دیدار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید