خدمات ویژه وزارت بهداشت برای دانشجویان ایرانی در اوکراین

کدخبر: ۴۸۱۲۶۱
معاون وزیر بهداشت گفت: براساس آمارهای موجود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی در رشته‌های مختلف در اوکراین تحصیل می‌کنند و وزارت بهداشت با توجه به بروز بحران اخیر در این کشور سامانه‌ای را به منظور تسهیل و بررسی نقل و انتقالات دانشجویان در نظر گرفته است.
خدمات ویژه وزارت بهداشت برای دانشجویان ایرانی در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت که این وزارتخانه خدمات ویژه‌ای برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین در نظر گرفته است.

ابوالفضل باقری فرد در حاشیه سفر به قم، افزود: براساس آمارهای موجود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی در رشته‌های مختلف در اوکراین تحصیل می‌کنند و وزارت بهداشت با توجه به بروز بحران اخیر در این کشور سامانه‌ای را به منظور تسهیل و بررسی نقل و انتقالات دانشجویان در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: سامانه نقل و انتقالات دانشجویان خارج به داخل در قسمت خدمات آموزشی پایگاه وزارت بهداشت در دسترس قرار گرفته است و دانشجویانی که تمایل دارند به کشور برگردند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: پس از ثبت درخواست دانشجویان، کمیته‌های تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست این دانشجویان را بررسی و نتایج را به آن‌ها اعلام می کند.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در سفر به قم با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این سفر از بخش‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم از جمله دانشکده سلامت و دین، دانشکده طب سنتی و ایرانی و دانشکده دندانپزشکی بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های این دانشکده‌ها آشنا شد؛ در این بازدیدها بخش‌های مختلف دانشکده‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی رفت و از بخش‌های مختلف این مرکز از جمله بخش‌های کلینیک ویژه، آنژیوگرافی، آندوسکوپی، اورژانس، بخش‌های آموزشی و اتاق عمل بازدید کرد.

گفت‌وگو با دستیاران پزشکی (رزیدنت‌ها)، دانشجویان و اساتید از دیگر برنامه‌های معاون آموزشی وزیر بهداشت در سفر به قم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید