وزیر دفاع انگلیس: پوتین به آخر خط رسیده

کدخبر: ۴۸۱۴۵۴
بن والاس گفت:‌ وزارت دفاع انگلیس به وزارت کشور پیشنهاد پشتیبانی برای بررسی هویت آوارگان اوکراینی گریزان از جنگ در این کشور را خواهد داد تا روند صدور ویزا برای آنها تسریع بخشیده شود.
وزیر دفاع انگلیس: پوتین به آخر خط رسیده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر دفاع انگلیس می‌گوید: اگر لهستان جت‌های جنگنده در اختیار اوکراین قرار دهد از این تصمیم حمایت خواهد کرد و پوتین را «نیرویی که به آخر خط رسیده» خواند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که از تصمیم لهستان برای تامین جنگنده‌های میگ-۲۹ به اوکراین حمایت می‌کند و این اظهارنظر در حالی مطرح شده که آمریکا و لهستان درباره چنین توافقی گفت‌وگو می‌کنند و دولت واشنگتن نیز به لهستان تاکید کرده که این جنگنده‌های دوران شوروی را به اوکراین بدهد و به جایش جنگنده‌های آمریکایی بگیرد. چنین توافقی در ابتدا از سوی رئیس جمهوری لهستان رد شده بود.

والاس همچنین ادامه داد: آنها باید اوضاع را بسنجند. این یک مسؤولیت پذیری بزرگ بر دوش رئیس جمهوری لهستان است. من نمی‌توانم حدس بزنم که انتخاب آنها چیست؛ اما به عنوان عضوی از ناتو می‌گویم که من در کنار لهستان خواهم بود. وزیر دفاع انگلیس قرار است روز چهارشنبه درباره حمایتی که از سوی لندن برای نیروهای اوکراینی پیشنهاد شده، به قانونگذاران انگلیسی اطلاعات بروزی ارائه کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به اسکای نیوز گفت، انگلیس باید مطمئن شود که اوکراین به دفاع بهتر و بیشتر دسترسی دارد. وزارت دفاع انگلیس به وزارت کشور پیشنهاد پشتیبانی برای بررسی هویت آوارگان اوکراینی گریزان از جنگ در این کشور را خواهد داد تا روند صدور ویزا برای آنها تسریع بخشیده شود. این یک اقدام سریع است. نخستین وظیفه دولت کمک به افراد برای آن است که در جایی امن قرار بگیرند. مسؤولیت بعدی اطمینان از این مساله است که ما هر چه سریعتر روند صدور ویزا را برای آنها فراهم کنیم.

وزیر دفاع انگلیس همچنین با اشاره به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین او را "مردی شگفت انگیز" و "روح اوکراین" توصیف کرد.

بن والاس گفته است که اگر لهستان تصمیم بگیرد جت‌های جنگنده در اختیار اوکراین قرار دهد، بریتانیا از آن حمایت می‌کند؛ اما هشدار داد که این تصمیم می‌تواند لهستان ر را «به خط مستقیم آتش» بیاورد.

او به اسکای نیوز گفت: «من از لهستانی‌ها و هر انتخابی که داشته باشند، حمایت می‌کنم.»

این وزیر انگلیس تاکید کرد: «ما از لهستان محافظت می‌کنیم، به آنها در هر کاری که نیاز داشته باشند کمک خواهیم کرد. لهستان متوجه خواهد شد که انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند تنها مستقیماً به اوکراین کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است آنها را در خط آتش مستقیم کشورهایی مانند روسیه یا بلاروس قرار دهد.»

وزیر دفاع انگلیس گفت که سخنرانی ولودیمیر زلنسکی برای نمایندگان بریتانیا در اواخر امروز «بسیار قدرتمند» خواهد بود و او را «مردی شگفت‌انگیز» و «روح اوکراین» توصیف کرد.

او در مصاحبه دیگری با رادیو تایمز گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه «به آخر خط رسیده» است.

بن والاس گفت: «هر اتفاقی که بیفتد، رئیس‌جمهور پوتین یک نیروی به آخر خط‌ رسیده در جهان است و او تمام شده است، ارتشش تمام شده است... و او باید این را بپذیرد.»

وی با بیان اینکه جامعه جهانی «علیه او متحد شده است»، افزود: «او در موقعیتی قرار دارد که قرار است مشکلات اقتصادی زیادی برای مردمش ایجاد کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید