شرط سفر نوروزی از زبان وزیر کشور

کدخبر: ۴۸۱۴۵۹
احمد وحیدی روز سه شنبه پس از نشست قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، درخصوص تعداد دُزهای واکسن تزریق شده برای سفرهای نوروزی گفت: در حال حاضر سامانه براساس تزریق حتما دو دُز واکسن اجرایی شده است اما در ستاد ملی بحث شده که تزریق دُز سوم مورد تاکید قرار بگیرد.
شرط سفر نوروزی از زبان وزیر کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر کشور گفت: در حال حاضر تزریق دو دُز واکسن در سامانه برای سفرهای نوروزی ملاک عمل است اما در ستاد ملی کرونا تاکید این است که تزریق دُز سوم هم مورد توجه قرار بگیرد.

احمد وحیدی روز سه شنبه پس از نشست قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، درخصوص تعداد دُزهای واکسن تزریق شده برای سفرهای نوروزی افزود: در حال حاضر سامانه براساس تزریق حتما دو دُز واکسن اجرایی شده است اما در ستاد ملی بحث شده که تزریق دُز سوم مورد تاکید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در برخی سفرهای خارجی ممکن است تزریق سه دُز به صورت اجباری کنترل شود اما در حال حاضر در سامانه اجباری برای تزریق دُز سوم اعمال نشده و تزریق دو دُز ملاک عمل است.

وزیر کشور یادآور شد: اما تاکید و درخواست می کنیم که شهروندان نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند چون فردی که سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن گذشته باشد حفاظت و آنتی بادی در بدن وی پایین آمده و بهتر است دُز سوم را تزریق کند.

وی تاکید کرد: ستاد ملی کرونا با نگاه اینکه رفاه و آسایش سفر ایجاد شود محدودیت‌های خاصی اعمال نکرده اما با توجه به اینکه سلامت مسافران از اهمیت به سزایی برخوردار است باید ضوابط به طور دقیق رعایت شود و جریمه هایی نیز برای عدم رعایت ضوابط پیش بینی شده است.

وحیدی ابراز امیدواری کرد: با دقت شهروندان این موضوع پیش نیاید و خواهش می کنیم که خود مردم برای سلامت خود و افرادی که با آنها در ارتباط هستند تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه در نشست امروز بررسی آثار روانی و آسیب‌های اجتماعی در اثر ویروس کرونا بود، گفت: قرار شد اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا بررسی شود و در همین راستا نیز گزارشی توسط سازمان روانشناسی در جلسه ارائه شد.

وزیر کشور اظهار داشت: بررسی‌های لازم باید انجام شود تا با توجه به اهمیت موضوع علاوه بر آثار جسمی، آثار روانی و اجتماعی هم در پژوهش‌ها مشخص و از سوی دیگر گروه‌های هدف مشخص و آموزش‌ها و مداخلات لازم ارائه شود.

وحیدی با اشاره به حضور مسوولان آستان‌های مقدس در نشست امروز و با قدردانی از عملکرد مطلوب آستان‌های مقدس در مقابله با کرونا، در ارتباط با ایام نیمه شعبان و نوروز هم بحث و بررسی هایی انجام شد  تا کنترل‌ها، پیشگیری‌ها و رعایت بیش از بیش پروتکل‌ها مانند گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: با آمادگی که در این اماکن مقدس وجود دارد و خواهد داشت، عملکرد خوبی خواهیم داشت.

وحیدی اضافه کرد: در این جلسه در خصوص سفرهای داخلی و خارجی در ایام پیش‌رو نیز بحث شد و تذکراتی در حوزه حمل و نقل و اماکن اقامتی و اصناف داده شد تا رعایت پروتکل‌ها، کنترل تجمعات و دریافت QR کد توسط اصناف به خوبی محقق شود. در سفرهای خارجی تزریق واکسن و داشتن گواهی تست PCR برای ورود و خروج و نحوه مراقبت‌ها لازم است که تاکید شد این کنترل‌ها در مبادی ورودی و خروجی محقق شود.

وحیدی با تاکید بر رعایت پروتکل ها و دچار آسیب در ایام نوروز نشدن گفت: سفرهای نوروزی نیز برای اینکه کار مسافرین سخت نشود پلاک ماشین ملاک عمل قرار گرفته است اما اگر فردی بخواهد ماشین خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهد این مراقبت را باید داشته باشند که افراد واکسن تزریق کرده باشند و دچار بیماری نباشند. بی تردید کنترل پلاک و همه سرنشینان حتی برای خود مسافران زمان بر و هزینه بر خواهد بود؛ لذا بهتر است خودشان در این زمینه مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید