ژاپن در اقدامی نادر جلیقه ضد گلوله به اوکراین می‌فرستد

کدخبر: ۴۸۱۴۹۷
سخنگوی دولت ژاپن گفت: توکیو قصد ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین را ندارد و در کنار آمریکا و کشورهای اروپایی بدنبال تقویت بنیه دفاعی اوکراین است.ین برای دولت ژاپن بسیار مهم است تا در راستای امنیت ملی خود حمایت‌ها از اوکراین را در کنار سایر ملل افزایش دهد.
ژاپن در اقدامی نادر جلیقه ضد گلوله به اوکراین می‌فرستد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری کیودو اعلام کرد، ژاپن اعلام کرده در اقدامی نادر قصد دارد تا جلیقه‌های ضد گلوله و کلاه خودهای نیروهای دفاعی خود را به اوکراین بفرستد.

این انتقال که نشان دهنده افزایش تعهد ژاپن در حمایت از اوکراین بدنبال حمله روسیه به این کشور است، بعد از آن صورت گرفت که دولت ژاپن در دستورالعمل‌های خود درباره انتقال تجهیزات دفاعی بازنگری کرد.

براساس بیانیه وزارت دفاع ژاپن، کشتی حامل این تجهیزات عصر امروز به وقت محلی پایگاه کوماکی در مرکز این کشور را به مقصد لهستان ترک کرده است.

براین اساس سایر تجهیزات غیررزمی ژاپن در حمایت از اوکراین از جمله چادر، لباس‌های زمستانی، غذاهای آماده، وسایل بهداشتی، دوربین و ژنراتورهای برق به زودی به این کشور ارسال خواهد شد.

هیروکازو ماتسونو دبیر هیات دولت ژاپن در نشستی خبری در این خصوص گفت: ما این اقلام را در اسرع وقت به اوکراین ارسال خواهیم کرد.

البته توکیو قصد ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین را ندارد و در کنار آمریکا و کشورهای اروپایی بدنبال تقویت بنیه دفاعی اوکراین است.

سخنگوی دولت ژاپن با بیان اینکه عملیات ویژه ارتش روسیه، نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و برخلاف نظم جهانی است، اظهار داشت: البته توکیو قصد ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین را ندارد و در کنار آمریکا و کشورهای اروپایی بدنبال تقویت بنیه دفاعی اوکراین است.ین برای دولت ژاپن بسیار مهم است تا در راستای امنیت ملی خود حمایت‌ها از اوکراین را در کنار سایر ملل افزایش دهد.

ژاپن به شدت از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرده و آن را نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین خوانده است. این کشور در کنار ارسال تجهیزات دفاعی برای اوکراین، وعده کمک به خروج غیرنظامیان از این کشور را نیز داده است.

براساس این گزارش، شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن در سال ۲۰۱۴ قوانین محدود کننده ارسال تجهیزات دفاعی و نظامیاین کشور را مورد بازنگری قرار داده و قوانین فعلی را برای این منظور تدوین کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید