امیرعبداللهیان به وین می رود

عضو کمیسیون امنیت ملی: در وین به توافق خوبی می رسیم/سپاه و مقامات عالی از تحریم خارج می شوند؟

کدخبر: ۴۸۱۶۸۰
نوش‌آبادی گفت: قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها بسیار ظالمانه بوده و این اقدامات با سازوکارهای بین‌المللی سازگار نیست که کشوری بخواهد مسئولان یک کشور مستقل و نهاد نظامی مشروعش را تحریم کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی: در وین به توافق خوبی می رسیم/سپاه و مقامات عالی از تحریم خارج می شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیده بان ایران، حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در خصوص آخرین جزییات مذاکرات وین گفت: اطلاعات دقیقی از مباحث و جزئیات مذاکرت وین نداریم اما کلیات برجام حکایت از این دارد که مذاکرات به سرانجام می‌رسد!

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان امیدی به رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام داشت یا خیر اظهار کرد:  براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده مسائل مهم مذاکرات وین حل شده و اگر بخش دیگری از خواسته‌های ایران مورد توجه طرف‌های اروپایی و آمریکا قرار گیرد و به جمع‌بندی برسند، وزیر امور خارجه به وین سفر خواهند کرد و سفر ایشان به وین برای امضای برجام است. الان چندین ماه است که در مذاکرات وین مسائلی نظیر مسائل هسته‌ای، حذف تمامی تحریم و خارج کردن سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی مورد بحث قرار گرفته و خوشبختانه طرف‌های برجامی به یک جمع‌بندی کلی رسیدند. سفر آقای عبداللهیان به وین ان‌شاءالله به حل شدن مسائل و برجام منجر خواهد شد. باید تیم مذاکره‌کننده و مقامات وزارت امور خارجه چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی و دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات و توصیه‌های رهبری را مدنظر قرار دهند. با اظهارنظرها و توصیه‌های رهبری قطعا ما یک توافق عزتمندی را در وین خواهیم داشت؛ چون رهبری راه روش مذاکرات برجامی را به خوبی می‌داند. تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی در وین رهبری را در جریان ریز جزئیات اتفاقات وین قرار داده و خواهند داد. رهبری تصمیم‌گیرنده نهایی برای به سرانجام رسیدن مذاکرات وین و برجام است. باید ماحصل مذاکرات وین دربرگیرنده منافع نظام جمهوری اسلامی باشد.

سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه از فهرست تروریست ها خارج می شوند؟ | عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با استناد به «گزارشات دریافتی» پاسخ داد

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین درباره خارج شدن سپاه و برخی مقامات عالی‌رتبه از فهرست تروریست‌هاست تصریح کرد: تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی چند بخش است. تحریم‌های قبل از برجام، تحریم‌های بعد از خارج شدن آمریکا از برجام، تحریم‌های هسته‌ای و تحریم‌های که به دست شخص ترامپ وضع شده است. براساس گزارشاتی که به دست ما رسیده در مورد خارج کردن سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی در مذاکرات وین بارها بحث شده و در این خصوص به نتایج امیدوار کننده‌ای رسیدیم. با امضای این توافق‌نامه بخش اعظمی از تحریم‌ها برداشته می‌شود. مذاکرات وین با تاکید و تایید رهبری و مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

نوش‌آبادی همچنین درباره خارج کردن سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه از فهرست تروریست‌ها گفت: قطعاً پیرامون خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریست‌ها صحبت شده است. قرار دادن سپاه پاسداران  در لیست تروریست‌ها بسیار ظالمانه بوده و این اقدامات با سازوکارهای بین‌المللی سازگار نیست که کشوری بخواهد مسئولان یک کشور مستقل و نهاد نظامی مشروعش را تحریم کند. تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکا نشان از زیاده‌خواهی‌ها و خوی استکباری این کشور است. باید آمریکا همه تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی لغو کند تا به تدریج روابط ما در حوزه‌های مختلف با آمریکا بهبود پیدا کند. از سویی دیگر، مقامات عالی‌رتبه هم بتوانند به کشورهای مختلف سفر کنند. امیدوارم این چهار مسئله‌ای که باقی‌مانده مورد تایید آمریکا و کشورهای اروپایی قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید