ادعای روسیه درباره حمله اوکراینی‌های افراطی به تأسیسات اتمی

کدخبر: ۴۸۱۸۲۲
وزارت دفاع روسیه می‌گوید ملی گرایان اوکراینی با حمله به تاسیساتی که انرژی نیروگاه اتمی «چرنوبیل» را تامین می‌کنند، اقدام بسیار تحریک‌آمیزی انجام دادند.
ادعای روسیه درباره حمله اوکراینی‌های افراطی به تأسیسات اتمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با مخالفت آمریکا درخصوص ارائه جنگنده‌های بیشتر به اوکراین توسط اروپایی‌ها، وزارت دفاع روسیه نیز درباره آماده‌شدن اوکراینی‌های افراطی برای جعل حمله شیمیایی به این کشور هشدار داد.

درگیری‌های اوکراین در حالی بامداد پنجشنبه به شانزدهمین روز خود نزدیک شده که تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای استقرار دو فروند سامانه پدافند موشکی و همچنین احتمال ارائه جنگنده‌های بیشتر توسط کشورهای اروپایی به کی‌یف، اوضاع بحران را پیچیده‌تر کرده است.

همزمان، کاخ سفید اعلام کرد گفتگوها در مورد چگونگی ارائه هواپیماهای جنگی به اوکراین به نحوی که از تشدید تنش جلوگیری شود، ادامه دارد.

بخش چهلم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را در ادامه دنبال کنید:

۰۰:۴۵ - آماده‌شدن ملی‌گرایان اوکراینی برای جعل حمله شیمیایی روسیه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اضطراری هشدار داد: «در شب ۹ مارس، ملی‌گرایان اوکراینی حدود ۸۰ تن آمونیاک را وارد روستایی در شمال غربی خارکیف کردند».

این وزارتخانه توضیح داد: «ملی‌گرایان اوکراینی اقدامی تحریک‌آمیز با مواد سمی برای متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی را آماده می‌کنند».

۰۰:۳۰ - مذاکرات آمریکا و جمهوری چک برای حمایت از اوکراین

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت «من امروز با ژان لیپاوسکی وزیر خارجه چک درباره تلاش‌های ما برای حمایت از اوکراین در مقاومت در برابر تجاوزات غیرقابل توجیه روسیه صحبت کردم. از متحد خود در ناتو برای حمایت قوی شما از حاکمیت اوکراین سپاسگزاریم».

۰۰:۱۵ - پنتاگون: از ارائه جنگنده‌های بیشتر به اوکراین حمایت نمی‌کنیم

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز گفت آمریکا از ارائه جنگنده های «میگ-۲۹» به اوکراین حمایت نمی‌کند زیرا خطرات زیادی را به همراه دارد و می‌تواند منجر به تشدید تنش بین روسیه و ناتو شود.

کربی ضمن اشاره به اینکه وزیر دفاع آمریکا با همتای اوکراینی خود تماس گرفته، اظهار داشت: «ما معتقد نیستیم که [ارائه] هواپیمای بیشتر [به اوکراین] موثرترین پاسخ باشد. ما ارزیابی جامعه اطلاعاتی را جدی می‌گیریم و به دنبال گزینه‌های جایگزین هستیم».

۰۰:۰۰ - مسکو: اوکراینی‌های افراطی به تأسیسات اتمی حمله می‌کنند

وزارت دفاع روسیه می‌گوید ملی گرایان اوکراینی با حمله به تاسیساتی که انرژی نیروگاه اتمی «چرنوبیل» را تامین می‌کنند، اقدام بسیار تحریک‌آمیزی انجام دادند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «طرف اوکراینی به هر طریقی از سازماندهی هرگونه کار تعمیر و بازسازی برای تامین انرژی نیروگاه اتمی چرنوبیل طفره می‌رود».

این وزارتخانه توضیح داد: «کارشناسان روسی اقدامات فوری برای تغییر به منابع انرژی آماده به کار برای ژنراتورهای دیزلی در نیروگاه اتمی چرنوبیل انجام داده‌اند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید