شورای نگهبان بررسی لایحه بودجه 1401 را آغاز کرد

کدخبر: ۴۸۱۹۳۴
طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان، متن رسمی مصوبات مجلس درباره لایحه بودجه 1401 امروز ظهر به دست شورای نگهبان رسیده اما مصوبات مربوط به جداول هنوز ارسال شده است.
شورای نگهبان بررسی لایحه بودجه 1401 را آغاز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «هادی طحان نظیف» تصریح کرد: دقایقی قبل از ظهر امروز، پنجشنبه ۱۹ اسفند، شورای نگهبان متن رسمی مصوبات مجلس درباره ماده واحده و تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را از مجلس دریافت کرد. البته هنوز مصوبات مربوط به جداول به شورا ارسال نشده است.

وی افزود: بر اساس قانون، شورای نگهبان ۱۰ روز مهلت اظهار نظر دارد، اما اگر ما از تمام مهلت قانونی استفاده کنیم، مشکلاتی پیش خواهد آمد، چرا که ممکن است ابهامات و اشکالاتی نسبت به مصوبات وجود داشته و نیاز به رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان باشد، در نتیجه قانون بودجه برای ابلاغ به ابتدای سال آینده نخواهد رسید. لذا ما در تلاشیم تا با برگزاری جلسات فشرده ۲ یا ۳ نوبته حتی در روزهای تعطیل هر چه زودتر گزارش نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان را به مجلس اعلام کنیم.

طحان نظیف اضافه کرد: ما در شورای نگهبان طبق رویه هر سال برای تسریع در فرایند بررسی لایحه بودجه تاکنون چندین جلسه برای بررسی ابتدایی متن غیر رسمی و غیرن‌هایی لایحه بودجه برگزار کرده‌ایم، اما تلاش خواهیم کرد تا با برگزاری جلسات فشرده و فوق‌العاده، بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان سریع‌تر به سرانجام برسد و موارد ابهام یا اشکال نیز در هفته آینده به مجلس منعکس شوند تا پس از اصلاح نمایندگان بار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان جداول لایحه بودجه را هم بررسی می‌کند؛ گرچه هنوز این جداول از سوی مجلس به شورا ارسال نشده است و تنها متن مصوبه یعنی ماده واحده و تبصره‌های آن را دریافت کرده‌ایم، اما حتماً پیگیر جداول نیز هستیم. چرا که معتقدیم بودجه اصلی در جداول است و ماده واحده و تبصره‌ها نسبت به جداول اهمیت کمتری دارند؛ لذا شورای نگهبان، همه مفاد لایحه بودجه اعم از تبصره‌ها و جداول را بررسی خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید