توقیف دارایی‌های مالک روس باشگاه چلسی

کدخبر: ۴۸۱۹۳۶
رومن آبراموویچ، مالک چلسی، پس از اینکه دولت بریتانیا دارایی های میلیاردر روسی را به عنوان بخشی از تحریم های مالی مسدود کرد، اکنون نمی تواند باشگاه را بفروشد.
توقیف دارایی‌های مالک روس باشگاه چلسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، آبراموویچ هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد باشگاه لیگ برتری واقع در لندن را بفروشد. با وجود علاقه زیاد مشتریان، تحریم‌ها اکنون به این معنی است که آبی ها با آینده ای مبهم روبرو هستند.

آبراموویچ به‌عنوان بخشی از تحریم‌های دولت بریتانیا علیه بسیاری از روس‌های سرشناس که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، که دستور حمله اخیر به اوکراین را صادر کرده بود، مجازات شده است.

دفتر تحریم های مالی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه بیانیه ای منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: "رومن آرکادیویچ آبراموویچ (از این پس آبراموویچ) یک تاجر برجسته روسی و الیگارشی طرفدار کرملین است. آبراموویچ با فردی مرتبط است که در بی ثبات کردن اوکراین و تضعیف و تهدید کننده تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین نقش داشته یا داشته است. این انجمن شامل کسب سود مالی یا سایر منافع مادی از پوتین و دولت روسیه است. این شامل معافیت‌های مالیاتی دریافتی توسط شرکت‌های مرتبط با آبراموویچ، خرید و فروش سهام از و به دولت با نرخ‌های مطلوب، و قراردادهای دریافت‌شده در آستانه جام جهانی است. بنابراین، آبراموویچ رفتار ترجیحی و امتیازاتی از پوتین و دولت روسیه دریافت کرده است."

چلسی اکنون عملاً در بلاتکلیفی است و آبراموویچ امیدوار بود که باشگاه استمفوردبریج را قبل از اعمال تحریم ها بفروشد.

نادین دوریس، وزیر فرهنگ انگلیس، گفته که برای چلسی "مجوز ویژه" صادر خواهد کرد که به این معنی است که تمام فعالیت های مرتبط با فوتبال، مانند بازی پنجشنبه با نوریچ، می توانند انجام شوند.

با این حال، باشگاه نمی تواند برای مسابقات بلیت بفروشد، به این معنی که فقط دارندگان بلیط فصل از قبل می توانند شخصا در بازی ها شرکت کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا پس از انتشار این خبر بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است: "هیچ پناهگاه امنی برای کسانی که از حمله وحشیانه پوتین به اوکراین حمایت کرده اند، وجود ندارد. تحریم های امروز آخرین گام در حمایت بی دریغ بریتانیا از مردم اوکراین است. ما در تعقیب کسانی که امکان کشتن غیرنظامیان، تخریب بیمارستان ها و اشغال غیرقانونی متحدان مستقل را فراهم می کنند، بی رحم خواهیم بود."

دارایی‌های مالک روس تحریم شد / چلسی غیرقابل فروش است!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید