توضیح استاندار تهران درباره دلایل ترافیک سنگین این روزهای پایتخت

کدخبر: ۴۸۲۰۴۸
محسن منصوری گفت: واقعیت این است که موضوع ترافیک تهران یک موضوع حاکمیتی است و شخص رییس جمهور پیگیر این موضوع است؛ تاکنون چندین جلسه در این خصوص توسط معاون اول رییس جمهور تشکیل شده و ضروری است که تمامی دستگاه های ملی و همچنین شهرداری تهران در این زمینه اقداماتی انجام دهند.
توضیح استاندار تهران درباره دلایل ترافیک سنگین این روزهای پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استاندار تهران با اشاره به افزایش ترافیک در پایتخت طی روزهای اخیر گفت: بارندگی در روزهای گذشته، افزایش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی و همچنین خریدهای شب عید از مهمترین دلایلی است که می توان برای افزایش ترافیک سنگین این روزهای تهران برشمرد.

محسن منصوری افزود: واقعیت این است که موضوع ترافیک تهران یک موضوع حاکمیتی است و شخص رییس جمهور پیگیر این موضوع است؛ تاکنون چندین جلسه در این خصوص توسط معاون اول رییس جمهور تشکیل شده و ضروری است که تمامی دستگاه های ملی و همچنین شهرداری تهران در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو می تواند یکی از دلایل کاهش ترافیک در این کلان شهر باشد، افزود: در این زمینه شهرداری تهران در توسعه ناوگان ریلی اقدامات جدی انجام داده و هم اکنون نیز توسعه مترو در دستور کار است که دولت نیز در این زمینه اقداماتی انجام خواهد داد.

استاندار تهران ادامه داد: موضوع دیگر استفاده بی ضابطه از خودروهای شخصی در پایتخت است که باید در این زمینه نیز طرحی اجرا و عملیاتی شود تا از سفرهای غیرضروری در پایتخت جلوگیری شود.

به گفته وی، جلسات متعددی در استانداری تهران تشکیل شده و در شورای حمل و نقل و ترافیک موضوعات مهمی مطرح و مصوبات مناسبی داشتیم که پلیس راهور، شهرداری و سایر ارگان ها باید اقداماتی انجام دهند.

مردم نگران کالاهای اساسی نباشند

منصوری در خصوص تامین کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: میزان ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان تهران مناسب است و مردم در این زمینه هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام جلسات ستاد تنظیم بازار بصورت هفتگی در حال برگزاری بوده و در کنار آن کمیته نظارت بر بازار و قیمت ها نیز بطور منظم در حال برگزاری است.

استاندار تهران تاکیدکرد: میزان و حجم ذخیره سازی کالاهای اساسی از جمله مرغ، گوشت، برنج و همچنین میوه شب عید مناسب است و علاوه بر آن تلاش شده که این کالاها با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار بگیرد و با هرگونه گران فروشی قطعا برخورد قاطع خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید