پوتین: آمریکا به هر قیمتی حاضر به توافق با ایران است

کدخبر: ۴۸۲۰۶۰
پوتین گفت: آمریکایی ها در تکاپو هستند تا به هر قیمت با این کشورها (ایران و ونزوئلا) به توافق برسند؛ کشورهایی که خود آمریکایی ها در گذشته علیه شان تحریم های غیر قانونی وضع کردند.
پوتین: آمریکا به هر قیمتی حاضر به توافق با ایران است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور نوشت: آمریکایی ها حاضر شده اند بخاطر بحران انرژی، به هر قیمت با ایران و ونزوئلا به توافق برسند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنانی درباره بحران انرژی در جهان و تلاش برخی کشورهای غربی برای کاهش یا قطع واردات انرژی خود از  روسیه گفت: آمریکا سعی دارد با فریب دادن مردم خود، روسیه را عامل افزایش بهای انرژی معرفی کند. آمریکا در شرایط کنونی در تکاپو است تا با ایران و ونزوئلا قراردادهایی در حوزه انرژی امضا کند.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت: آنها (آمریکایی ها) در تکاپو هستند تا به هر قیمت با این کشورها (ایران و ونزوئلا) به توافق برسند؛ کشورهایی که خود آمریکایی ها در گذشته علیه شان تحریم های غیر قانونی وضع کردند.

رئیس جمهور روسیه افزود: آنها حاضرند تا با ایران به صلح برسند و فورا تمام اسناد را امضا کنند و همچنین با ونزوئلا. آمریکایی ها به ونزوئلا رفتند تا با آنها مذاکره کنند. 

 

پوتین در بخشی دیگر از سخنانش تصریح کرد که کشورش به تعهدات خود در زمینه تامین انرژی پایبند است و افزود: به صادرات انرژی ادامه می دهیم.

وی یادآور شد: به کشورهای غیر دوست می گویم که ما به تعهدات خود در زمینه انرژی پایبند هستیم.

 

رئیس جمهور روسیه افزود: غرب تلاش می کند که مسئولیت افزایش قیمت انرژی را به گردن روسیه بیاندازد.

پوتین درخصوص تصمیم آمریکا برای ممنوعیت واردات انرژی از روسیه گفت: نفت صادراتی روسیه به آمریکا بیش از 3 درصد نیست.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ما به صادرات انرژی از جمله از طریق خاک اوکراین ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی مردم خود را می فریبند و تحریم ها علیه روسیه نامشروع است، هشدار داد که تحریم ها علیه روسیه باعث افزایش جهانی بهای مواد غذایی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک