شاعر و نویسنده معروف سردشتی درگذشت

کدخبر: ۴۸۲۱۵۴
اقتصادنیوز: محمد امین امینیان، شاعر و نویسنده سردشتی دیروز در سن ۷۱ سالگی بر اثر سکته مغزی در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر درگذشت.
شاعر و نویسنده معروف سردشتی درگذشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: حاج ماموستا «محمد امین امینیان» شاعر و نویسنده با تخلص شعری «امین» دارفانی را وداع گفت و در آرامستان این شهر به خاک سپرده شد.

حسن حسن زاده اظهار داشت: این شاعر و نویسنده سردشتی دیروز در سن ۷۱ سالگی بر اثر سکته مغزی در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر درگذشت و برای همیشه ساکن سرای باقی شد.

وی ضمن تسلیت به مردم فرهیخته شهرستان و خانواده آن مرحوم اضافه کرد: این شاعر و نویسنده سردشتی دارای مدرک حوزوی بود و سال‌های زیادی از عمر خود را صرف خدمت به ادبیات و قرآن کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت افزود: استاد آثار متعدد و برجسته‌ای در حوزه ادبیات و شعر و قرآن کریم از خود به یادگار گذاشت که ۱۷ اثر مهم و گرانبها دارد و از این تعداد تنها ۱۱ اثر آن چاپ شده و از مهمترین آثار ایشان  می‌توان به «شرح و تفسیر بوستان سعدی به زبان کردی در دوجلدی، دو کتاب بهشت کردستان و گشت کردستان در خصوص وصف مناطق و مشاهیر مناطق کردنشین، تجوید قرآن به زبان کردی، آموزش قرآن در چندین جلد متفاوت» اشاره کرد.

سردشت به لحاظ فرهنگی از گذشته‌های دور شهر ادبا بوده و علامه بیتوشی، عبدالعزیز واعظی سردشتی، ملا رسول زکی، عبدالرئوف نقشبندی و دکتر نادر کریمیان از ادیبان و نویسندگان مشهور و نامی زاده و پرورش یافته این شهر هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید