واکنش عراق به حمله موشکی به پس از انتشار اطلاعیه سپاه

کدخبر: ۴۸۲۶۱۱
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه عراق در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز (یکشنبه، ۱۳ مارس) به دو مرکز موساد در اربیل، بیانیه‌ای صادر و این حمله را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت عراق توصیف کرد.
واکنش  عراق به حمله موشکی به پس از انتشار اطلاعیه سپاه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه عراق، امروز پس از انتشار اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص هدف قرار دادن مراکز موساد در اربیل، با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

 وزارت امور خارجه عراق در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز (یکشنبه، ۱۳ مارس) به دو مرکز موساد در اربیل، بیانیه‌ای صادر و این حمله را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت عراق توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این بیانیه ادعا شده است: ما این حمله موشکی را که منازل شهروندان در استان اربیل منطقه کردستان عراق را هدف قرار داد، محکوم می کنیم، زیرا نقض آشکار حاکمیت عراق، متزلزل‌کردن امنیت وثبات در منطقه کردستان و کل کشور در مرحله‌ای بسیار مهم و حساس  است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: این تجاوز، تعدی به امنیت عراق و ثبات مردم آن تلقی می‌شود و مستلزم اتخاذ موضعی واحد برای مقابله و ایستادگی قاطعانه در برابر هر اقدامی با هدف گسترش هرج و مرج است.

منابع رسانه‌ای عراق، بامداد امروز، از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

اداره مبارزه با تروریسم در منطقه کردستان عراق نیز بامداد امروز اعلام کرد که شهر اربیل با ۱۲ موشک بالستیک که از خارج از مرزهای عراق و به طور مشخص مرزهای شرقی شلیک شد هدف قرار گرفت و برخی از این موشک‌ها، به ساختمان شبکه ماهواره‌ای کردستان ۲۴ اصابت کرد و این حمله هیچ تلفاتی برجای نگذاشت.

وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که این ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیر نظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد. 

ظهر امروز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید