این نوع تغییر شکل انگشتان دست نشاندهنده ابتلا به یک بیماری خطرناک است!

کدخبر: ۴۸۲۶۴۲
اقتصادنیوز: اگر متوجه کج شدن، تغییر شکل و حالت نوک انگشت تان شدید، باید تست سرطان ریه بدهید.
این نوع تغییر شکل انگشتان دست نشاندهنده ابتلا به یک بیماری خطرناک است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برترین ها، هر سال بیش از 230 هزار نفر موارد جدید ابتلا به سرطان ریه تشخیص داده می‌ شوند. 130 هزار نفر از آنها به خاطر این بیماری جان خود را از دست می دهند. سرطان ریه می تواند علت اصلی مرگ و میر در بینِ مردان و زنان باشد که تقریباً 25 درصد همه سرطان‌ ها را شامل می شود.

هر سال تعداد افرادی که بخاطر این سرطان جان خود را از دست می دهند، از سرطان روده، سینه و پروستات بیشتر است اما به این معنا نیست که شما نمی توانید کاری کنید. علائمی هستند که باعث می شود سریع تر سرطان را تشخیص دهید یکی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

تست اولیه سرطان از روی شکل انگشتان

اگر متوجه کج شدن، تغییر شکل و حالت نوک انگشت تان شدید، باید تست سرطان ریه بدهید. سلول‌ های سرطانی مخصوصاً تومور های موجود در ریه، هورمون ها و پروتئین هایی دارند که باعث می شوند خون و مواد و مایعات وارد انگشتان شوند و همین باعث می شود که انگشتان شما کج شوند و خیلی بزرگ به نظر برسند و اندازه شان بیشتر از حالت طبیعی باشد که این موضوع می تواند مرتبط با سرطان ریه باشد.

تقریباً 80 درصد افرادی که به سرطان ریه مبتلا می شوند، این وضعیت را تجربه می‌ کنند و این می‌ تواند علامتی باشد که در عرض چند هفته رخ می دهد و اگر آن را پیگیری کنید، احتمال درمان شدن و موفقیت درمان خیلی بالا خواهد رفت.

تغییر شکل انگشتان ممکن است علامت مشکلات دیگر هم باشد

کج شدن انگشتان به خاطر کاهش اکسیژن رسانی است اما دیگر اختلالات ریه هم می تواند این علامت را در افراد به وجود بیاورد و این نشان دهنده اختلالات هورمونی در بافت ریه می باشد که ورم کرده یا زخمی شده است و عفونت مزمن ریه را به وجود می‌ آورد.

بعضی از بیماری های قلبی هم می‌ توانند باعث کج شدن انگشتان شوند که شامل عفونت ها می باشند؛ عفونتی که در انشعابات رگ های قلب رخ می دهد. گاهی اوقات هم علامت بیماری های عروقی و اختلالات تیروئید و بعضی دیگر از انواع سرطان هست.

چگونه کج شدن انگشتان را در منزل تشخیص دهیم؟

متخصصان گفته اند که شما می توانید ناخن دو انگشت اشاره را به یکدیگر بچسبانید و ببینید که چه حالتی پیدا می کنند. اگر بین آنها فاصله بود، یعنی مشکلی وجود دارد اما اگر فاصله ای مشاهده نکردید، یعنی همه چیز عالی است و انگشت شما کج نیست.

این مسئله می تواند شبیه به یک برگ برنده برای درمان بیماری عمل کند، زیرا خیلی از افراد علائمی مانند سرفه و تنگی نفس را ندارند و در وهله اول با این وضعیت در انگشت مواجه می‌ شوند که آن را پیگیری می‌ کنند و درمان شان خیلی سریع تر انجام می شود.

ممکن است تغییرات دیگری را هم در دستان تان ببینید

علاوه بر این که انگشت تان کج می شود، ممکن است متوجه دیگر تغییرات در دستان تان هم بشوید و احساس کنید که ناخن دست های تان خیلی نرم شده و اصلا سفت نیست و شاید به طرف داخل انحراف پیدا کرده است که باید این مسئله را هم بررسی کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید