تاکید گوترش بر ضرورت دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان

کدخبر: ۴۸۲۸۹۷
گوترش با تاکید بر اینکه مشارکت زنان برای ایجاد یک جامعه مقاوم، صلح آمیز و پویا ضروری است، گفت: نمی توانیم وضعیت صلح در جهان خود را با ساختارهای قدیمی مردسالاری و انحصار گرایی بدست آوریم و جنگ کنونی در اوکراین نمونه این امر است.
تاکید گوترش بر ضرورت دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن اظهار داشت مشارکت زنان برای ایجاد جامعه‌ای مقاوم، صلح آمیز و پویا ضروری است.

گوترش روز دوشنبه به وقت محلی در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن با عنوان "دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا " افزود: در طول دو سال گذشته، همه گیری کرونا، بی عدالتی جنسیتی را افزایش داده است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: میلیون ها زن شغل خود را از دست داده اند که این امر بر حقوق اجتماعی آنها تاثیر گذاشته است.

گوترش تصریح کرد میلیون ها دختر به مدرسه نمی روند و احتمال دارد بسیاری از آنها هیچگاه به کلاس درس باز نگردند.

وی تاکید کرد برابری جنسیتی و رعایت حقوق زنان باید در قلب اجتماع باشد. امروزه ما شاهد مقاومت در مقابل تامین حقوق زنان هستیم و باید در مقابل این مقاومت، مقاومت کنیم.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: زنان و دختران در خط مقدم جنش های اقلیمی و زیست محیطی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت زنان برای ایجاد یک جامعه مقاوم، صلح آمیز و پویا ضروری است، افزود: نمی توانیم وضعیت صلح در جهان خود را با ساختارهای قدیمی مردسالاری و انحصار گرایی بدست آوریم و جنگ کنونی در اوکراین نمونه این امر است.

شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل در نیویورک با حضور دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران از امروز گشایش یافت.

نشست امسال کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی "دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در چارچوب سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات تغییرات اقلیمی، محیط زیستی و بلایا" برگزار می شود.

موضوع مورد بازنگری شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن "توانمندسازی اقتصادی زنان در دنیای در حال تغییر کار" است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید