حمله هکری گروه «انانیمس» به سایت‌های روسی / مکاتبات خصوصی پوتین فاش شد

کدخبر: ۴۸۳۳۴۴
گروه هکری انانیمس (Anonymous) ادعا می‌کند که دوباره اقداماتی را درخصوص حمله سایبری علیه وب‌سایت‌های روسی انجام داده‌ است و آن‌ها علت این حرکت را حمله روسیه به اوکراین عنوان کردند.
حمله هکری گروه «انانیمس» به سایت‌های روسی / مکاتبات خصوصی پوتین فاش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، این گروه هکتویسم در توییتر اعلام کرد که وب‌سایت‌های روسی از جمله "سرویس امنیت فدرال روسیه" (FSB) و "سرویس اطلاعات خارجی روسیه" را با "موفقیت" مورد هدف قرار داده است.

هکرها ادعا می‌کنند که علاوه بر سایت‌های نام‌ برده شده، سایت "وزارت ورزش فدراسیون روسیه" و "مرکز تحلیلی دولت فدراسیون روسیه" از دیگر سایت‌هایی هستند که توسط گروه هکری انانیمس مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این گروه هکری "مکاتبات خصوصی" را که آن‌ها ادعا می‌کنند بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه صورت گرفته است، فاش کردند؛ در این نامه برنامه‌هایی برای قطع درختان جنگل اوکراین و فروش آن‌ها ذکر شده است.

در این نامه که ظاهرا از سوی وزیر دفاع روسیه نوشته شده، آمده است: «ولادیمیر عزیز... به منظور ایجاد استحکامات برای تامین تشکیلات، واحدهای نظامی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه درگیر یک "عملیات ویژه نظامی" هستند. قطع درختان در زمین‌های دفاعی و سایر بخش‌ها و سپس استفاده از چوب آن‌ها توسط نیروهای مسلح فدراسیون روسیه مورد نیاز است.»

این گروه هکری اعلام کرد: ما فورا احساس می‌کنیم که مردم روسیه باید به اطلاعاتی درخصوص دولتشان دسترسی پیدا کنند.

همچنین اواسط هفته گذشته، گروه هکری انانیمس ادعا کردند که تلویزیون دولتی روسیه و همچنین سایت‌ رسانه‌های این کشور را هک کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید