آمادگی ترکیه برای میزبانی از دیدار پوتین و زلنسکی

کدخبر: ۴۸۳۶۱۶
روسای جمهور ترکیه و روسیه در گفتگوی تلفنی تازه ترین تحولات مربوط به جنگ اوکراین را بررسی کردند.
آمادگی ترکیه برای میزبانی از دیدار پوتین و زلنسکی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با ولادیمیر پویتن همتای روس خود بر آمادگی آنکارا برای میزبانی از دیدار و رایزنی پوتین و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او تأکید کرد.

اسپوتنیک گزارش داد، در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است: اردوغان در تماس تلفنی با پوتین گفت برقراری دائمی آتش بس در اوکراین می تواند به حل و فصل طولانی مدت بحران منجر شود. اردوغان در این تماس تلفنی بر ضرورت مراعات اوضاع انسانی و فعالسازی گذرگاه های بشردوستانه از سوی هر دو طرف تأکید کرد.

اردوغان ضمن قدردانی از کمک های پوتین در زمینه تخلیه اتباع ترکیه از اوکراین، تأکید کرد: دستیابی به تفاهم درباره مسائل و مشکلات موجود به دیداری در سطح دیدار رؤسای جمهور روسیه و اوکراین نیاز دارد.

پوتین و اردوغان در این تماس تلفنی همچنین بر عزم دو طرف برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی از جمله اجرای طرح های راهبردی در بخش انرژی تأکید کردند.

کرملین نیز با اعلام خبر گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین اعلام کرد: پوتین سیر تحولات مربوط به عملیات ویژه نظامی در اوکراین را به اطلاع همتای ترکیه ای رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید