مسافران هنگام سوانح دریایی با چه شماره‌ای تماس بگیرند؟+ توصیه‌های مهم

کدخبر: ۴۸۳۶۶۸
اقتصادنیوز: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی کامل این سازمان برای تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ خبر داد وگفت: مسافران دریایی می‌توانند از هرکجای استان‌های ساحلی، در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره تماس بگیرند
مسافران هنگام سوانح دریایی با چه شماره‌ای تماس بگیرند؟+ توصیه‌های مهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از سازمان بنادر «مجید علی نازی» با اشاره به اینکه سازمان بنادر همواره در کنار طرح تسهیل سفرهای دریایی، طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز را نیز مدنظر قرار می دهد، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان حاکمیتی توجه بسیار ویژه ای به مقوله ایمنی سفرهای دریایی دارد و بنابر کنوانسیون سار (جستجو نجات دریایی)، مقوله امداد و نجات را انجام می دهد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به طور ویژه به دنبال ارتقای ایمنی سفرهای دریایی است و طرح جستجو نجات دریایی در استان های مختلف بنابر دستورالعمل های تدوین شده مدنظر قرار می گیرد و هر دستگاهی باید مطابق وظایف تعریف شده عمل کند.

ضرورت استفاده مردم از پایانه های مسافری دریایی مجاز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه تاکید کرد: مردم باید از اسکله ها و پایانه های مسافری مجاز و استاندارد برای سفرهای دریایی استفاده کنند.

به گفته وی، در صورت نامناسب بودن شرایط جوی باید از انجام سفرهای دریایی پرهیز کرد و تابع تصمیمات اتخاذ شده از سوی پایانه ها بود.

علی نازی خاطر نشان کرد: مردم باید از تجهیزات ایمنی که در اختیار آن ها قرار داده می شود به منظور حفظ جان خود استفاده کنند و هشدارهای ارائه شده را به منظور انجام یک سفر دریایی ایمن مدنظر قرار دهند.

شماره تماس اضطراری ۱۵۵۰ برای اعلام سوانح دریایی

وی اعلام کرد: مسافران دریایی می توانند از هرکجای استان های ساحلی، در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره، به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی، یکی از ایمن ترین شقوق حمل و نقل در دنیا به شمار می رود، گفت: این مسئله دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به امکانات در نظر گرفته شده، لحاظ استاندارد در بخش شناورها و بنادر، تجهیزات جانبی به روز اشاره کرد تا در هر زمانی ایمنی جان اشخاص در دریا فراهم شود.

سرمایه گذاری ویژه در بخش جستجو و نجات دریایی

علی نازی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای دنیا، سرمایه گذاری سنگینی در بخش جستجو و نجات دریایی داشته اند، عنوان کرد: علت این مسئله توجه جدی به تامین جان مردم و دریانوردان است و در کشور ما نیز سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی در این راستا اقدامات ویژه ای را مدنظر قرار داده و سرمایه گذاری مطلوبی داشته است و عملکرد آن را علی رغم طوفان های شدید طی مدت اخیر در بنادر جنوبی کشور شاهد هستیم.
 

وی تاکید کرد: در زمان سانحه تمامی امکانات سازمانی و کشور ،بسیج می شوند تا مانع از خسارت جانی و مالی شوند و در عین حال،  اگر از سوی کشتی ها، زودتر اعلام اضطرار شود، تیم های جستجو و نجات دریایی زودتر وارد عمل شده و خسارت کمتری وارد می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید