بازگشت آقای مجری در نوروز 1401

کدخبر: ۴۸۳۶۸۱
برنامه «مهمونی» ایرج طهماسب که اینبار ظاهرا بدون حضور کلاه قرمزی و البته با همراهی تعدادی عروسک جدید تولید شده از ویژه‌برنامه‌هایی است که برای ایام عید در نظر گرفته شده است.
بازگشت آقای مجری در نوروز 1401

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از هنرآفرین، مناسبت‌هایی مانند نوروز همیشه میان مخاطبان سینما و تلویزیون از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست، در همه سال‌های گذشته سر و دست شکستن فیلمسازان و تهیه‌کنندگان برای گرفتن اکران نوروزی فیلم‌هایشان و ساخت سریال‌های نوروزی برای تلویزیون مهر تاییدی بر اهمیت این ایام برای مخاطبان و البته تولید‌کنندگان آثار سینمایی و تلویزیونی است.

طبیعی است در ایامی که اوقات فراغت و تعطیلات نسبتا بلند اقشار مختلف جامعه به حساب می‌آید و فرصت بیشتری برای تماشای فیلم و سریال است تولیدکنندگان و سازندگان آثار در تلاش برای ارائه تولیداتشان به مخاطب باشند.

سایه سنگین کرونا بر سینما و تلویزیون

دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برای سینما و تلویزیون سال‌ خوبی نبود و عملا بی رونقی در این دو رسانه جریان داشت، همین مسئله باعث شد تا شبکه نمایش خانگی که حالا دیگر بیش از یک دهه از تولدش می‌گذرد و پلتفرم‌های مختلف را نیز شامل شده جای خودش را بیش از قبل میان مخاطبان باز کند.

پلتفرم ها درحال ربودن مخاطبان تلویزیون

گرچه در سال‌های اخیر که دیگر همه می‌‌دانیم تلویزیون مخاطبانش را از دست داده و تلاشی هم برای برگرداندن او نمی‌کند، تب و تاب ساخت مجموعه‌های نوروزی مانند قبل کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان را درگیر نمی‌کند اما پلتفرم‌ها در صدد تولید محتوای بیشتر و البته جذاب و سرگرم‌کننده برای مخاطبان هستند.

البته که امسال شبکه‌های تلویزیونی نیز برنامه ها و سریال‌های مختلفی را برای پخش در ایام نوروز تدارک دیده‌اند و به نظر می‌رسد آنتن تلویزیون مانند گذشته چندان هم خالی نیست. با این حال اما به نظر می‌رسد برگ‌ برنده نمایش خانگی در ایام نوروز می‌تواند باعث جلب رضایت بیشتر مخاطبان شود. در این شرایط رقابت نسبتا جدی‌تری میان تلویزیون و نمایش خانگی شکل می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود تا تلویزیون از رخوت و بی‌رونقی که چند سالی است گرفتارش شده فاصله بگیرد. 

در گزارش پیش‌رو بر ویژه برنامه‌هایی که پلتفرم‌ها برای ایام عید 1401 در نظر گرفتند، مروری داشتیم.

برنامه‌های نوروزی فیلیمو؛ از سریال معروف کمدی تا عیدی به مخاطبان

امسال با رسیدن به روزهای تعطیلات نوروزی فیلیمو با تدارک سریال‌های ایرانی و رئالتی شوهای مختلف به استقبال  نوروز قرن جدید رفته و پخش دیگر برنامه‌ها و سریال‌های این پلتفرم نیز ادامه پیدا می‌کند.

در اکوایران ببینید؛

شب های مافیا باز می گردد

سری جدید «شب‌های مافیا» ویژه ایام نوروز از تدارکات ویژه فیلیمو برای عید 1401 است، این برنامه قرار است یکشنبه‌ها در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. «شب‌های مافیا» به کارگردانی سعید ابوطالب در سری جدید خود میزبان هنرمندان و چهره‌های سرشناسی است که در با یکدیگر به  رقابت می‌پردازند.

غیبت مشکوک محمدرضا گلزار

سریال کمدی «ساخت ایران ۳» به کارگردانی بهمن گودرزی دیگر سریالی است که از سوی فیلیمو برای پخش در ایام عید در نظر گرفته شده و پخش آن از چهارشنبه ۲۵ اسفند آغاز شده است. حضور چندین بازیگر مطرح به خصوص امین حیایی که در فصل‌های قبلی این مجموعه نیز حضور داشت و طرفداران خودش را دارد و این بار همراهی مجید صالحی با او موجب شده تا بینندگان زیادی دلشان را برای تماشای «ساخت ایران 3» صابون بزنند. غیبت محمدرضا گلزار در فصل سوم «ساخت ایران» اما از نکات مهمی است که درباره این مجموعه به چشم می‌خورد.

با جیران عاشقی کنید، با جوکر بخندید

سریال «جیران» که مجموعه‌ای تاریخی است و رئالیتی شو «جوکر» هم همچون قبل از فیلیمو پخش می‌شوند و مخاطبان می‌توانند این دو برنامه را به ترتیب و همچون روال قبلی روزهای جمعه و دوشنبه تماشا کنند. حضور حامد آهنگی که حالا دیگر نامش به عنوان کمدینی محبوب و پرطرفدار مطرح شده، در فصل پنجم «جوکر»  جلب توجه می کند.

عیدی فیلیمو به مردم در آستانه عید نوروز

فیلیمو در آستانه نوروز علاوه بر برنامه‌هایی که تدارک دیده، عیدی‌ای هم برای مخاطبانش درنظر گرفت، این پلتفرم اعلام کرده که همه محصولات خارجی و ایرانی این پلتفرم از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۲ شب روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ به صورت رایگان در اختیار مشترکان قرار خواهد گرفت. در واقع سریال‌ها و برنامه‌های ایرانی فیلیمو که از تاریخ پخش آنها یک ماه گذشته است، بدون هزینه اشتراک در نوروز قابل تماشا هستند.

برنامه‌های نوروزی نماوا؛ بازگشت آقای مجری در نوروز 1401

از چند هفته پیش که خبرهایی از ساخت برنامه‌ای نوروزی توسط ایرج طهماسب یا همان آقای مجری محبوب سال‌های کودکی‌مان شنیده شد خیلی‌ها منتظر بودند تا از جزئیات این برنامه باخبر شوند و از همین رو شاید لقب کنجکاوی‌برانگیزترین مجموعه امسال را بتوان به برنامه «مهمونی» داد.

برگ برنده نماوا رو شد

پلتفرم نماوا برای نوروز 1401برگ برنده‌ای رو کرد که حتما برای مخاطبانش جذاب و البته خاطره‌انگیز خواهد بود. برنامه «مهمونی» ایرج طهماسب که اینبار ظاهرا بدون حضور کلاه قرمزی و البته با همراهی تعدادی عروسک جدید تولید شده از ویژه‌برنامه‌هایی است که نماوا برای ایام عید مخاطبانش در نظر گرفته است.

مهمونی یک مجموعه عروسکی و گفتگو محور شبکه نمایش خانگی به نویسندگی، کارگردانی و مجری‌گری ایرج طهماسب است که در ایام نوروز از نماوا پخش می‌شود. 4 سال دوری طهماسب از عرصه برنامه‌سازی طرفداران این چهره محبوب را بیش از پیش مشتاق کرده تا دستپخت تازه او را به تماشا بنشینند.

«خاتون» شما را در عید تنها نمی گذارد

پخش سریال تاریخی عاشقانه «خاتون» که جای خودش را میان مخاطبان باز کرده نیز در ایام نوروز از نماوا ادامه پیدا خواهد کرد و طرفداران این مجموعه با بازی نگار جواهریان و اشکان خطیبی می‌توانند نوروز 1401 را با تماشای آن بگذرانند.

برنامه‌ریزی برای پخش برنامه‌ها و سریال‌های جدید کار سختی است که نیازمند طی شدن مراحل مختلفی نیز هست، از همین رو ممکن است در روزهای آینده برنامه‌های تازه‌ای نیز به لیست آثاری که قرار است در نوروز از پلتفرم‌ها پخش شوند اضافه شود که در خبر‌های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید