مصر و اسرائیل بر سر چه موضوعی توافق کردند؟

کدخبر: ۴۸۳۶۹۷
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال توافق اسرائیل و مصر در بیانیه‌ای، اعلام کرد؛ این یک گام دیگری در "گرم کردن" پیمان صلح اسرائیل و مصر است.
مصر و اسرائیل بر سر چه موضوعی توافق کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عربی ۲۱ اعلام کرد، منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با مقامات مصری برای آغاز پروازهای مستقیم بین تل آویو و شرم الشیخ به توافق رسیده است.

وزارت امور خارجه اسرائیل، چهارشنبه در یک پیام توییتری اعلام کرد که اسرائیل و مصر توافق کردند که مسیر هوایی برای پروازهای مستقیمی از تل‌آویو به شرم‌الشیخ و برعکس افتتاح شود.

براساس پیام وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی، این اقدام در راستای توسعه روابط میان مصر و اسرائیل صورت گرفته است.

انتظار می‌رود این پروازها از ماه آینده همزمان با جشن عید فصح یهودیان آغاز شود.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال این توافق در بیانیه‌ای، اعلام کرد؛ این یک گام دیگری در "گرم کردن" پیمان صلح اسرائیل و مصر است.

در این بیانیه بر گسترش دامنه پروازهای مستقیم بین دو طرف تاکید شده است که در آن مسیر جدیدی بین فرودگاه بین المللی بن گوریون و شرم الشیخ باز خواهد شد.

همچنین در این بیانیه به نقل از بنت آمده است که همکاری بین مصر و اسرائیل در حال گسترش است که این امر به ثبات منطقه‌ای منجر خواهد شد.

این توافق پس از سفر یک هیئت عالی اسرائیلی به مصر صورت گرفت که طی آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سپتامبر گذشته در شرم الشیخ با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار کرد و آنها در مورد این پرونده گفتگو کردند.  

در همین راستا،  اولین پرواز تجاری Egypt Air در اکتبر ۲۰۲۱ در فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو به زمین نشست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید