این خوراکی ها قاتل کبد هستند

کدخبر: ۴۸۴۱۶۹
اقتصادنیوز: کبد عضوی چندکاره و ارگانی مهم در بدن است که با به خطر افتادن سلامت کبد، نگرانی های جدی، سلامت انسان را تحت تاثیر قرار می دهد .
این خوراکی ها قاتل کبد هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، برای کمک به کبد که وظایف خود را به طور موثر انجام دهد، واضح است که شما باید از آن محافظت کنید.

 

با چند مورد از غذاهایی که برای کبد مضر است آشنا شوید:

غذای چرب

سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر انتخاب نامناسبی برای سلامت کبد هستند. مصرف بیش از حد غذاهایی که دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده هستند می تواند کارکرد کبد را با مشکل مواجه کند. در گذر این زمان، این کار می تواند باعث التهاب کبد و تبدیل شدن این التهاب به آسیب های کبدی با نام سیروز (cirrhosis) شود. بنابراین بهتر است به فکر سفارش دادن غذاهای سالم تری باشید.

 شکر

مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین می تواند برای کبد مشکل آفرین باشد. دلیل این مساله این است که بخشی از وظیفه کبد، تبدیل قند به چربی می باشد. اگر در این کار زیاده روی کنید، کبد بیش از حد چربی تولید کرده و این منجر به انباشت چربی در نقاط مختلف بدن می شود. در دراز مدت، ممکن است به مشکلاتی مانند کبد چرب دچار شوید. بنابراین به کبد خود لطف کرده و مصرف شیرینی جات را تا حد امکان کاهش دهید.

نمک

بدن شما به کمی نمک نیاز دارد، اما نه به اندازه ای که شما معمولاً مصرف می کنید. تحقیقات اولیه نشان می دهند که یک رژیم غذایی با مقدار بالای سدیم می تواند منجر به فیبروز شود که اولین گام آسیب کبدی محسوب می شود. برای کاهش مصرف نمک، راههای آسانی وجود دارد. از مصرف غذاهای فراوری شده و بسته بندی خودداری کنید. به جای مصرف سبزیجات کنسرو شده، از سبزیجات تازه استفاده کنید. نمکدان را از روی میز ناهارخوری بردارید تا بتوانید راحت تر در مقابل وسوسه مصرف نمک زیاد مقاومت کنید.

میان وعده های بسته بندی شده

مرتبه بعدی که برای خرید خوراکی ترغیب شدید، به سراغ میان وعده های سالم تر بروید. مشکل مربوط به چیپس ها و خوراکی های پخته شده این است که آنها معمولاًٌ سرشار از قند، نمک و چربی می باشند. با کمی برنامه ریزی می توانید از یک رژیم غذایی سالم برخوردار شوید. یک استراتژی خوب: ظرفی حاوی میان وعده های سالم را با خود به محل کارتان ببرید. می توانید از یک سیب، همراه با یک ساندویچ کوچک کره بادام زمینی یا یک فنجان کوچک حمص (نخود-ارده) استفاده کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید