آخرین وضعیت ترافیک خروجی‌های پایتخت/احتمال کاهش دید و لغزندگی در جاده‌‌های استان تهران

کدخبر: ۴۸۴۳۰۵
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به اینکه آزاد راه تهران-ساوه مقداری حجم ترافیک بالا بود، گفت: ترافیک در جاده تهران، دماوند-فیروزکوه و محور تهران_قم همچنین اتوبان تهران-کرج پر حجم و روان است.
آخرین وضعیت ترافیک خروجی‌های پایتخت/احتمال کاهش دید و لغزندگی در جاده‌‌های استان تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با تشریح وضعیت ترافیک در خروجی‌های پایتخت گفت: باتوجه به تغییر وضعیت جوی و بارش برف و باران، احتمال لغزندگی جاده و کاهش دید راننده در اثر مه وجود دارد.

عادل مصدقی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار کرد: از صبح امروز محدود آزاد راه تهران شمال از تونل ۱۶ به سمت شهرستانک ترافیک سنگین بود که به مرور از حجم آن کاسته شد.

وی گفت: محور هراز از محدوده مشا تا گردنه امام زاده هاشم ترافیک سنگین است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به اینکه آزاد راه تهران-ساوه مقداری حجم ترافیک بالا بود، بیان کرد: ترافیک در جاده تهران، دماوند-فیروزکوه و محور تهران_قم همچنین اتوبان تهران-کرج پر حجم و روان است.

مصدقی با بیان اینکه همچنان شاهد خروج از تهران هستیم، افزود: در حال حاضر گره ترافیکی در خروجی‌های تهران نداریم البته ممکن است به صورت مقطعی ترافیک نیمه سنگین داشته باشیم.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حادثه‌ای که منجر به فوت یا مصدومیت شدید شود نداشتیم فقط به صورت خسارتی بوده و یک مورد واژگونی پژو ۲۰۶ در جاده دماوند و فیروز کوه اتفاق افتاد.

لغزندگی جاده‌ها با توجه به تغییر شرایط جوی

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان از امشب شرایط جوی تغییر می‌کند، ادامه داد: از آخر امشب شرایط جوی تغییر و احتمالا شاهد بارش برف در ارتفاعات کوهستانی مثل شمال استان در جاده شمیرانات، هراز، امام زاده داوود و حوزه دماوند و فیروزکوه هستیم.

مصدقی افزود: در مناطق پایین دست استان باد و باران و در برخی مناطق تگرگ توسط سازمان هواشناسی اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند سردی هوا وجود دارد و با فعال شدن سامانه بارشی کاهش محسوس دما اتفاق می‌افتد، پدیده مه هم امروز در گردنه‌های حوزه‌ای بین تهران و مازندران وجود داشت و احتمالا ایجاد مه در گردنه‌های دیگر و کاهش دید رانندگان وجود دارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه، داشتن وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ، با توجه به شلوغی جاده داشتن صبر در رانندگی و رعایت قوانین و دقت در رانندگی از جمله مواردی است که بروز حادثه را کاهش و سفر ایمنی را برای هموطنان ایجاد می‌کند.

مصدقی در انتها با اشاره به لزوم حداقل ۱۰ دقیقه در هر دو ساعت رانندگی خاطر نشان کرد: پویشی تحت عنوان همراهان سفر ایمن ایجاد کرده‌ایم که یک ایستگاه در جاده هراز محدوده آبعلی وجود دارد، در این ایستگاه با ارایه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و شاد محلی برای توقف مسافران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید