خواص پوست سیب و فواید باورنکردنی آن برای درمان بیماری ها

کدخبر: ۴۸۴۵۸۸
دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا به این نتیجه رسیده اند که مصرف پوست سیب در برابر سلول‌های سرطانی تاثیر دارد.
خواص پوست سیب و فواید باورنکردنی آن برای درمان بیماری ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز ،سیب به عنوان میوه ای خوشمزه و خوش عطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و  یکی از پرطرفدارترین میوه هاست.

سیب به علت اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین است برای درمان بیماری‌های گوناگون موثر خواهد بود. این میوه ضدسرطان قوی است که بدن را از شر سلول‌های سرطانی ایمن نگه خواهد داشت. 

دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا می گویند که مصرف سیب خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا ۲۳ درصد کاهش خواهد داد. جالب است بدانید که سرطان کولورکتال را می‌توانید با مصرف فیبر نابود کنید؛ همه ما می دانیم که سیب حاوی مقدار زیادی فیبر است و زمانی که سیب می‌خوریم فیبر‌های محلول با چربی‌های روده رقابت می‌کنند. 

این میوه دارای آنتی اکسیدان بالایی است که در سیب‌های قرمز خوشمزه بیشتر یافت می‌شود. این آنتی اکسیدان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا دفاع طبیعی بدن را ایجاد کند. سایر مواد مغذی موجود در سیب، ویتامین c است که دارای خواص ضد التهابی است به همین دلیل است که سیب به عنوان تقویت کننده‌های ایمنی بالا شناخته شده است.

دانشمندان روی موش‌ها تحقیقاتی انجام داده اند که نشان داده است مصرف منظم سیب در رژیم غذایی، باعث افزایش دوز بالای انتقال دهنده‌های عصبی به نام استیل کولین می‌شود. همچنین در آلزایمر، سلول‌های عصبی مغز آسیب می‌بینند و آب سیب که حاوی فلاونوئید‌ها است به بهبود سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. بنابراین، نوشیدن آب سیب خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد و می‌تواند در برابر کوچک شدن و نابودی مغز مبارزه کند.

فیتوکمیکال‌ها و پلی فنول ها، مواد شیمیایی‌ای هستند که به سیب خواص درمانی می‌دهند و می‌توانند به بهبود آسم، مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد کلی ریه‌ها کمک کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد، کودکانی که به صورت منظم و مداوم آب سیب مصرف می‌کنند به نسبت افرادی که به ندرت آب سیب مصرف می‌کنند، خطر کم تری برای ابتلا به حملات آسمی و مشکلات تنفسی و خس خس کردن دارند. در مقابل، خوردن کامل سیب به نظر نمی‌رسد که برای آسم و مشکلات تنفسی و خس خس کردن کودکان مفید باشد.

یکی دیگر از فواید سلامتی مهم سیب این است که، با رادیکال‌های آزاد بی اکسیژن که باعث دیابت می‌شوند، مبارزه می‌کند. سیب، غنی از فیبر‌های محلول است، کلیدی برای تغییر نوسانات قند خون. میزان بالای فیبر محلول، پکتین موجود در سیب، به وسیله انتقال قند به جریان خون به میزان کم، به کنترل قند خون کمک می‌کند. زنانی که حداقل یک سیب در روز می‌خورند، ۲۸ درصد کمتر به دیابت نوع دو مبتلا می‌شوند، به نسبت افرادی که سیب نمی‌خورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید